Indsprøjtningsventil (indsprøjtningsdyse) til køretøj

Indsprøjtningsventil til Top bilmærker
- Indsprøjtningsventil VW GOLF
- VW PASSAT
- VW POLO
- BMW 3-serie
- Indsprøjtningsventil AUDI A4
- SKODA OCTAVIA
- FORD FOCUS
- CITROЁN C4
- Indsprøjtningsventil SKODA FABIA
- FORD MONDEO
- FORD FIESTA
- MERCEDES-BENZ C-klasse
- Indsprøjtningsventil BMW 5-serie
- MERCEDES-BENZ E-klasse
- TOYOTA YARIS
- TOYOTA AYGO
- Indsprøjtningsventil CITROЁN C3
- TOYOTA AVENSIS
- OPEL CORSA
- OPEL ASTRA
Er Indsprøjtningsventil (indsprøjtningsdyse) defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Fordelingen af brændstof og luft i cylindrene udføres med en forstøver ventil i motorer med nyere design. Som resultat deraf, vil karburatoren forsvinde helt. Forstøver ventiler er monteret i topstykket ved afslutningen af et forkammer, hvor luft og brændstof sammenflettes og blandes. Så snart drøvleventilen og indsugningsventilen er åben, oversvømmes forkammeret. Næsten samtidigt, bliver udløbsventilen åbnet således at den forbrændte blanding af den foregående tænding, kan komme ud til udstødningssystemet og skabe plads til nye blandinger.
Efter det, bruges forstøverventilerne. De findes i forskelligt design. Udbredte styrede magnetventiler i motorer, der blev bygget efter 1990, som er elektronisk. Tidligere var store mekaniske dele tilgængelige. Også hydraulisk styrede forstøvere, kan bruges i dieselmotorer. Så knastakslen vil overtage kontrollen med forstøver ventiler på motorer op til 1990, mens en styreenhed da initierer en elektronisk styring. Det er ikke blevet ændret, at et tidligere indstillet stråle-billede skal nås, så blandingen af luft og brændstof kan fordeles optimalt i forbrændingssystemet. Normalt injiceres blandingen, så den spredes i hulrummet i cylinderen. Billedet af strålerne skal designes i den ideelle tilstand, så, der forekommer de tykkeste dråber inden i, og de fineste dråber uden på. Så en ensartet forbrænding opnås som er økonomisk og effektiv. Defekter i forstøver ventiler er ikke altid umiddelbart synlige.
Men motorkraften nedsættes altid. Blandingen forbrændes for hurtigt, og det gælder især ved dieselmotorer ved den berømte banke eller raslen. Således bliver udstødningen forværret, hvilket først kan afsløres ved en ekstern måling. Blandingen spredes for bredt, så væggene i cylinderen vil blive for varme, fordi der brænder en del af blandingen. Der skal frygtes at der sker materielle skader på væggene, hvilket kan føre til revner. Der kan også reduceres smøring med olie, da optagelserne af stemplet forbrænder. Specifikke dele til udskiftning er altid billige og tilbydes i vores online butik, såsom turbolader, vinduesvisker kobling, tændrør, distributører tænding mm.