0

0.00 kr.

#

Knastaksel Pakdåse til køretøj

Vælg dit køretøj

med registreringsnummer

Knastaksel Pakdåse - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Knastaksel Pakdåse fra markedsførende producenter

  • FEBI BILSTEIN Knastaksel Pakdåse
  • VAICO Knastaksel Pakdåse
  • TOPRAN Knastaksel Pakdåse
  • ELRING Knastaksel Pakdåse
  • SWAG Knastaksel Pakdåse
  • JP GROUP Knastaksel Pakdåse
  • REINZ Knastaksel Pakdåse
  • INA Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her SASIC Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her RUVILLE Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her CORTECO Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her TRISCAN Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her BTA Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her BUGIAD Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her GOETZE Knastaksel Pakdåse
  • Køb til den bedste pris her GLASER Knastaksel Pakdåse
  • PAYEN
  • AJUSA
  • BTS TURBO
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE
  • Borsehung
  • FAI AutoParts
  • AUTOMEGA
  • DT
  • AUGER reservedels katalog
  • FEBEST reservedels katalog

Er Knastaksel Pakdåse defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Den skjulte olie fanger: knastaksel olietætningsring

Knastaksel oliepakning, også kaldet "segl" er med til at forsegle knastakslen, når den forlader topstykket. Det forhindrer smøreolien i motoren i at undslippe. Akseltætning lækager betyder store huller i motorens drift. Dens reparation kræver en vis viden sammen med en rettidig udskiftning af tandremmen.

Der sidder akseltætning

Akseltætningen er inde topstykket bag kamremmens drivhjul. Knastakslen rager frem fra topstykket for at forbinde drivhjulet. Dens åbning er beskyttet ved hjælp af akseltætningen. Med andre ord, findes denne tætning er kun i køretøjer, der kontrolleres af tandremme. Udover tætningsringe på topstykket, så har disse køretøjer også oliepakninger på krumtapakslen. De kan også lække over tid.

Hvad er en "olie segl"?

Olietætningsringe eller sæler er specielt formede komponenter. De anvendes til at forsegle roterende aksler. Olie tætningsringen består af en fast gummiring suppleret med en smal omkredslæbe på dens inderside. På kvalitet versioner som er forbedret olietætningsringe er der klemkraft på den roterende aksel ved hjælp af en spiralfjeder.

Sådan opdager du en defekt olietætningsring

Den smalle kant inde olietætningen er meget følsom. Overophedning, ældning eller fremmedlegemer, der kommer ind vil hurtigt ødelægge pakningens overflade. Derefter mister pakningen sin effektivitet og smøreolie begynder at sive ud. På motorblokken vil du opdage det, ved at du ser olie i rillerne bag drivhjulet på topstykket. Afhængigt af hvor slemt aksel pakningen er beskadiget så vil olieudslippet være mindre eller alvorlig, alvorlig.
Men den olie, der bliver spredt rundt inde i motorrummet er meget skadeligt for alle hjælpeudstyr: tandremmen kan begynde at tabe kraft på grund af oliens smørende virkning og generator kan brænde sammen og andre komponenter kan også blive beskadiget betydeligt. Derfor skal man altid være sikker på at tjekke pakningen, så snart du opdager fejl på den, ikke ignorere den. Det kan dog stadig være meget vanskeligt at bytte denne komponent.

Sådan ordner du knastaksel olie tætningsringen

Trinene nedenfor for knastakslen olie seglring er meget generelle og erstatter aldrig en præcis instruktion til installation af en ny del.
Der er to måder at erstatte aksel pakningen. Disse er: erstatte olie pakning uden at fjerne knastakslen eller erstatte den ved at fjerne knastaksel. For et par år siden, kunne man kun udskifte aksel pakningen ved først at fjerne knastakslen. Man skal først fjerne ventildæksel, eftersom knastakselhjulet er montere på den modsatte side og derefter trække den ud fra knastakslens side.
Hvis køretøjet styres med hydrauliske ventilløftere, skal disse også fjernes i nogle tilfælde. Det er meget vigtigt, at du installerer de hydrauliske ventilløftere tilbage, præcis som de var før. Hvis du tilfældigvis blander de hydrauliske ventilløftere med hinanden, vil du finde det vanskeligt at tilpasse eller i princippet umuligt at justere ventilerne.
Når du har fjernet knastakslen, så skal du skubbe knastaksel olietætningsringen sidelæns. Så tager man den nye olietætningsring og trykker den på plads. Det er vigtigt at bruge det samme tryk omkring hele siden. Brug ærmet, så det vil være lettere at komme til det. Selvom en blød hammer anvendes som støtte, så du bør altid bruge buffer mellem hammeren og olie pakningen. Ellers risikerer du at beskadige den nye oliepakning.
Den anden måde at erstatte pakningen på uden at fjerne knastaksel betyder, at du har brug for et særligt værktøj. Dette har to små kroge, der tager underlæben og trækker oliepakningen ud af hullet ved hjælp af en wire. Der skal også bruges et særligt værktøj til at indsætte den nye oliepakning. Værktøjet gør det virkelig nemt for dig at udskifte akselpakninger på egen hånd.

Smart ekstra arbejde

Når du udskifter akselpakning, skal du løsne tandremmen og så kan du lige så god bytte den med det samme. Udfør større vedligeholdelsesarbejder på motoren, når du udskifter akselpakningen, med andre ord. Desuden kontroller krumtapakslen olie pakning, hver gang du tjekker kamaksel pakningen. Den aldres hurtigt og udsættes for den samme form for stress. Udskiftning det kan være en forebyggende foranstaltning, mens du kikke på de andre dele.

Billig kvalitet

En kvalitets olie tætningsring til knastakslen (fx fra FEBI Bilstein) koster omkring 6 EUR eller derover. På grund af, hvor svært det er at installere det, så bør du kun skal vælge det bedste materiale. Så er du sikker på at du får en olie tæt motor som kører langt i fremtiden.

TOP produkter i kategorien: Knastaksel Pakdåse

  • Pakdåse, knastaksel
    TOPRAN Pakdåse, knastaksel 201 218 til favorabel pris
    TOPRAN | 201 218
    11,31 kr. -30% Producentens prisforslag: 16,00 kr. Spar: 30%
  • Pakdåse, knastaksel
    JP GROUP Pakdåse, knastaksel 1119500400 til favorabel pris
    JP GROUP | 1119500400
    14,03 kr. -27% Producentens prisforslag: 19,00 kr. Spar: 27%
  • Pakdåse, knastaksel
    REINZ Pakdåse, knastaksel 81-24909-10 til favorabel pris
    REINZ | 81-24909-10
    25,61 kr. -27% Producentens prisforslag: 35,00 kr. Spar: 27%
  • Pakdåse, knastaksel
    REINZ Pakdåse, knastaksel 81-35552-00 til favorabel pris
    REINZ | 81-35552-00
    91,40 kr. -26% Producentens prisforslag: 122,00 kr. Spar: 26%
  • Pakdåse, knastaksel
    REINZ Pakdåse, knastaksel 81-36949-00 til favorabel pris
    REINZ | 81-36949-00
    108,47 kr. -26% Producentens prisforslag: 145,00 kr. Spar: 26%
  • Pakdåse, knastaksel
    REINZ Pakdåse, knastaksel 81-29408-00 til favorabel pris
    REINZ | 81-29408-00
    79,30 kr. -26% Producentens prisforslag: 106,00 kr. Spar: 26%
  • Pakdåse, knastaksel
    FEBI BILSTEIN Pakdåse, knastaksel 11809 til favorabel pris
    FEBI BILSTEIN | 11809
    18,98 kr. -27% Producentens prisforslag: 26,00 kr. Spar: 27%
  • Pakdåse, knastaksel
    CORTECO Pakdåse, knastaksel 12015425B til favorabel pris
    CORTECO | 12015425B
    23,56 kr. -27% Producentens prisforslag: 32,00 kr. Spar: 27%
  • Pakdåse, knastaksel
    CORTECO Pakdåse, knastaksel 20011244B til favorabel pris
    CORTECO | 20011244B
    20,38 kr. -28% Producentens prisforslag: 28,00 kr. Spar: 28%
  • Pakdåse, knastaksel
    CORTECO Pakdåse, knastaksel 12018754B til favorabel pris
    CORTECO | 12018754B
    26,92 kr. -26% Producentens prisforslag: 36,00 kr. Spar: 26%
  • Pakdåse, knastaksel
    ELRING Pakdåse, knastaksel 326.470 til favorabel pris
    ELRING | 326.470
    63,07 kr. -26% Producentens prisforslag: 85,00 kr. Spar: 26%
  • Pakdåse, knastaksel
    INA Pakdåse, knastaksel 413 0100 10 til favorabel pris
    INA | 413 0100 10
    20,76 kr. -26% Producentens prisforslag: 28,00 kr. Spar: 26%