Brændstoftrykregulator til din bil

Brændstoftrykregulator til Top bilmærker
- Brændstoftrykregulator VW GOLF
- Brændstoftrykregulator BMW 3-serie
- Brændstoftrykregulator VW PASSAT
- VW POLO
- Brændstoftrykregulator BMW 5-serie
- Brændstoftrykregulator SKODA OCTAVIA
- Brændstoftrykregulator AUDI A4
- CITROЁN C4
- Brændstoftrykregulator MERCEDES-BENZ C-klasse
- Brændstoftrykregulator FORD FOCUS
- Brændstoftrykregulator FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Brændstoftrykregulator MERCEDES-BENZ E-klasse
- Brændstoftrykregulator SKODA FABIA
- Brændstoftrykregulator AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Brændstoftrykregulator TOYOTA AYGO
- Brændstoftrykregulator RENAULT CLIO
- Brændstoftrykregulator OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Brændstoftrykregulator defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Hold brændstoftrykket på et konstant niveau med brændstoftrykregulatoren
Brændstoftrykregulatoren er en enkel, mekanisk del, der er ansvarlig for brændstofforsyningen. Trykregulatoren sikrer, at det indre tryk i brændstofslangerne holdes på et konstant niveau, der sørger for en glat funktion i motoren og lavt brændstofforbrug.
Mekanisk og pålidelig
Funktionen af en mekanisk trykregulator er enkel: Brændstoffets flow sikres af en membran, der er forbundet til en fjeder. Det normale, interne tryk holder fjederen i den ideelle position. Hvis trykket falder, lukker membranen, så trykket kan stige. Hvis trykket stiger, sørger fjederen for, at membranen åbner sig, og der kompenseres for trykket. Denne meget enkle konstruktion overbeviser med sin holdbarhed og pålidelighed. Dog udsættes denne del for et stort, mekanisk pres og har en naturlig levetid.
Elektronisk og effektivt
I moderne biler er trykregulatoren kontrolleret af en kontrolenhed og udstyret med ledningsforbindelse. I stedet for en returfjeder er trykregulatoren styret af en solenoid ventil. Denne er mere præcis, pålidelig og brændstofeffektiv. Derfor er elektromekaniske regulatorer dyrere end de traditionelle, der er rent mekaniske. Elektroniske trykregulatorer findes primært i dieselbiler.
Placering og funktion af trykregulatoren
Trykregulatoren kan findes i motorblokken tæt på injektionen. Dens præcise placering varierer efter køretøj, model og serie. For at finde den, så følg brændstofslangerne fra tanken af. Trykregulatoren er nem at finde: Det er en lille, cirkulær boks, en brændstofslange fører ind i den og en anden ud af den. Der er trykregulatorer med kun en forbindelse med en T-del til brændstofslangen. Regulatoren er forbundet til motorblokken eller karrosseriet med et beslag, en karabinhage eller en enkelt bolt.
Defekter på brændstoftrykregulatoren
Trykregulatoren er en fjederforbundet membran i et støbt aluminiumshus, hvor der løber brændstof igennem. Typiske defekter på trykregulatoren er:
- Brud på membranen
- Ødelagt fjeder
- Lækager i huset
- Tilstopning pga. forurening i brændstoffet
Som hovedregel kan kun en ødelagt pakning eller forurening repareres. Hvis regulatoren er forurenet grundet et ødelagt brændstoffilter eller andet, kan det tilstoppes. Det er muligt at skille regulatoren ad og rense den med bremserens for at få den til at virke igen. Ofte kan de partikler, der medfører fejlen, ikke fjernes. Heldigvis er udskiftning af en defekt trykregulator meget nemt. Det er vigtigt ved dieseltrykregulatorer at udlufte brændstofslangen.
Udgaver af brændstoftrykregulatorer
Udover mekaniske og elektriske trykregulatorer findes der også andre versioner af denne del som:
- Justerbare brændstoftrykregulatorer
- Justerbare brændstoftrykregulatorer med integreret trykmåler
Begge versioner er primært vigtige i racerbiler, men er også populære indenfor tuning, da kun fintunede motorer giver en perfekt ydelse. Den justerbare brændstoftrykregulatorer med integreret trykmåler er særligt praktisk, da det aktuelle tryk kan aflæses permanent og tjekkes under justering. Til standardreparationer er disse ikke nødvendige.
Prisen på en ny brændstoftrykregulatorer
Den billigste udgave starter ved 10 euro. Alt efter bilmodel og delens kvalitet kan prisen komme over 50 euro. Brændstoftrykregulatoren består af flere delikate, mekaniske dele, og fremstillingen af dem kræver ekspertise. Derfor anbefaler vi altid brug af originale dele. Især for delikate og samtidig vigtige bildele som brændstoftrykregulatoren, hvor dårlig kvalitet vil vise sig selv på det værste tidspunkt. Bilen vil ikke kunne fungere optimalt til trods for en ny del, dens ustabile motor kan medføre vedvarende problemer.
Køb brændstoftrykregulator hos Bildeleekspert.dk
Hos Bildeleekspert kan du altid finde originale reservedele til en attraktiv pris. Engrossalg giver os særligt lave priser. Vi vil med glæde give dig denne prisfordel. Derfor kan du få brændstoftrykregulatorer fra BOSCH, PIERBURG eller ATE til ca. 10 euro, hvorfor det ikke kan svare sig at forsøge at reparere din defekte brændstoftrykregulator.