Højtrykspumpe til din bil

Fordelerpumpe injection til Top bilmærker
- Højtrykspumpe VW GOLF
- Højtrykspumpe BMW 3-serie
- Fordelerpumpe injection VW PASSAT
- VW POLO
- Højtrykspumpe BMW 5-serie
- Højtrykspumpe SKODA OCTAVIA
- Fordelerpumpe injection AUDI A4
- CITROЁN C4
- Højtrykspumpe MERCEDES-BENZ C-klasse
- Højtrykspumpe FORD FOCUS
- Fordelerpumpe injection FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Højtrykspumpe MERCEDES-BENZ E-klasse
- Højtrykspumpe SKODA FABIA
- Fordelerpumpe injection AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Højtrykspumpe TOYOTA AYGO
- Højtrykspumpe RENAULT CLIO
- Fordelerpumpe injection OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Højtrykspumpe defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Præcis forbrænding med højtrykspumpe
På moderne køretøjer anvendes en højtrykspumpe for at motoren kan opnå en optimal forbrænding. De har helt erstattet den tidligere karburator. I dag når disse maksimal ydelse med minimalt brændstofforbrug. Den præcise styring af højtrykspumpen er meget vigtigt for effektivt at rense udstødningsgasserne. Strenge emissionskrav kan ikke følges uden disse komponenter. Et andet navn for denne højtrykspumpe er "indsprøjtning pumpe".
Dyr men holdbar
Indsprøjtningspumpen er en meget høj kvalitets reservedele. Før den blev indført til benzinmotorer, blev de primært anvendt til dieselbiler i årtier. Tidligere injektion pumper, med deres ventiler, cylindre og stempler, der minder om en lille forbrændingsmotor. De kørte på en tilsvarende måde. I dag har de fleste injektion pumper radiale drift af pumpen. Design består i princippet af færre bevægelige dele, hvilket påvirker holdbarheden positivt.
Indsprøjtningspumpen drives af en tandrem. Brændstoffet transporteres fra tanken ved brændstofpumpen med et lavt tryk og derefter sprøjtes det ind i forbrændingskammeret med højt tryk gennem en dyse. De bevægelige dele skal kunne klare høje temperaturer, hvilket gør indsprøjtningspumpen til en meget dyr reservedel. Bortset fra visse undtagelser, er livslængden på en højtrykspumpe op til 150 000 km kilomete eller længere.
Fejl ved højtrykspumpen
Højtrykspumpens svage punkter er lejer og tætninger. Pakningerne er meget følsomme i dieselmotorer som permanent drives med biobrændstof. Hvis du beslutter at bruge biodiesel i din bil, så skal du tjekke om din fabrikanter tillader dette i bilen. Mangel på diesel- eller brændstof filtre kan føre til indsprøjtningspumpen går i stykker for tidligt. I moderne biler, så defekter på indsprøjtningspumpen visp på kontrolpanelet. Andre tegn på defekter kan være dårlig acceleration, dårlig motor kørsel, skrøbelig motorstart, støj, lækager eller højt brændstofforbrug. En nøjagtig fejl beskrivelse kan ofte aflæses i bilens fejl register.
Sådan reperarer du højtrykspumpen
At ordne højtrykspumpen er meget udfordrende. Hvis regulatoren allerede har vist en fejl, så er du normalt ikke længere er i stand til at lave den uden specialværktøj. Pakninger til at forberede injektionspumper kan findes på markedet. Men at forsegle en utæt brændstofpumpe er meget vanskeligt selv for dygtige bil folk, men det er selvfølgelig ikke umuligt.
Men hvis du ønsker at lave indsprøjtning pumpens lejer, elektroniske komponenter eller ventiler, så du vil ikke være i stand til at gøre det som hobby mekaniker. Pakningerne skal være jordet og poleret når man arbejder med en defekte brændstofindsprøjtning pumpe. Endvidere krævers der særlige værktøjer til slibning af pumpens interne dele. Disse særlige værktøjer er tilgængelige via dedikerede værksteder. I de fleste tilfælde vil du desværre være nødt til at købe en ny brændstofpumpe.
Brugt eller udskiftning?
At installere en brugt brændstofindsprøjtning pumpe til 400 EUR i stedet for at investere i en ny for 1200 EUR lyder meget lokkende. Problemet er, at ingen kan garantere, hvor længe den brugte brændstofpumpen har tilbage. Et andet valg er at lade en ekspert renovere pumpen. Dette er meget dyrt, men giver dig garanti. Fordelen ved at renovere en brændstofpumpen er at dens nuværende controller ikke behøver at blive omprogrammeret.
Men som sagt vil du kun få rigtig sikkerhed ved at investere i en helt ny brændstofpumpe. Heldigvis er det nemt at fjerne den gamle, og det er nemt at sætte den nye ind. En erfaren hobby mekanikere kan klare en udskiftning af højtryks-pumpen i løbet af 2-3 timer. Bagefter skal den aktuelle styreenhed omprogrammeres til at samarbejde med den nye brændstofpumpe.
Kvalitet er afgørende
Tænk det igennem før du beslutter dig for at købe en billig erstatning. Der er mange dele til en bil, hvor du kan vælge et meget billigt alternativ, men det er absolut ikke indsprøjtningspumpen. Top Kvalitet er nøglen til en langsigtet bæredygtig præstation! Heldigvis er der ikke så mange producenter at vælge imellem for denne meget specifikke komponent. Der er ikke noget alternativ til betroede mærker, når du udskifter højtrykspumpen på dit køretøj. På trods af den høje pris på denne reservedel så kan du finde gode tilbud i online butikken lige nu, så prisen er det værd.