Automatgear filter til din bil

Automatgear filter til Top bilmærker
- Automatgear filter VW GOLF
- Automatgear filter BMW 3-serie
- Gearkasse filter VW PASSAT
- VW POLO
- Automatgear filter BMW 5-serie
- Automatgear filter SKODA OCTAVIA
- Gearkasse filter AUDI A4
- CITROЁN C4
- Automatgear filter MERCEDES-BENZ C-klasse
- Automatgear filter FORD FOCUS
- Gearkasse filter FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Automatgear filter MERCEDES-BENZ E-klasse
- Automatgear filter SKODA FABIA
- Gearkasse filter AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Automatgear filter TOYOTA AYGO
- Automatgear filter RENAULT CLIO
- Gearkasse filter OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Automatgear filter defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Siden 1990'erne, er hydrauliske systemer i middelklasse biler, blevet standard. I dag har alle køretøjer et hydraulisk bremsesystem, en hydraulisk kobling og en hydraulisk servostyring. Alle disse systemer bruger ofte den samme hydrauliske olie. Så det er nemt at tjekke olien, fordi der kun er én beholder under motorhjelmen, der skal tjekkes. Beholderen er gennemsigtig og den sidder ofte på siden i motorrummet, så olien nemt kan tjekkes.
Farven bør være lys og gullig. Hvis det skifte farve, er det tegn på forurening. Dette kan også indikere, at hydraulik filtret er fuld, og den skal så skiftes med det samme. Den teknisk relative simple konstruktion af hydraulik-systemer, er at de afhænger af ren olie. Enhver forurening med fremmede stoffer, kan påvirke den produktive kapacitet. Hovedcylinderen eller slavecylinderens Stempler, vil så ikke længere være i stand til at opbygge det nødvendige tryk. Derfor er hydraulik filtret vigtigt. Specielt fordi det kan være meget farligt, hvis bremsesystemet har en defekt. Dog forekommer sådanne tilfælde sjældent, da forurening næsten ikke er mulig. Fremmede stoffer kan komme ind i systemet, når man fylder ny olie på. Men der vil kun være meget få partikler, og de vil blive fanget af hydraulik filtret. Kun hvis dele bliver overophedet, vil hydraulik olien blive varm og lave bobler, så andre dele i det hydrauliske system kan blive skadet og det kan skabe forurening.
Hvis automatfiltret er fuld, er en udskiftning nødvendig, hvis filter mediet ikke kan skiftes. Der er ingen generelle regler omkring hydraulik filtret. Mange hydraulik filtre er udstyret med et papirfilter, der skal have store porer, fordi olie er tyktflydende og er svært at føre gennem et filter. Derfor bruges der oftest en skærm. Og derfor er det ikke altid, at små støvpartikler bliver fanget, så olien kan blive forurenet og skal så udskiftes med det samme. Vi tilbyder altid nye og billige dele af enhver slags i vores online butik, så som kabine luftfiltre, kasse til fragt, brændstofpumpe, koblingskabel mm.