Hovedcylinder kobling til din bil

Hovedcylinder kobling til Top bilmærker
- Hovedcylinder kobling VW GOLF
- Hovedcylinder kobling BMW 3-serie
- Koblingshovedcylinder VW PASSAT
- VW POLO
- Hovedcylinder kobling BMW 5-serie
- Hovedcylinder kobling SKODA OCTAVIA
- Koblingshovedcylinder AUDI A4
- CITROЁN C4
- Hovedcylinder kobling MERCEDES-BENZ C-klasse
- Hovedcylinder kobling FORD FOCUS
- Koblingshovedcylinder FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Hovedcylinder kobling MERCEDES-BENZ E-klasse
- Hovedcylinder kobling SKODA FABIA
- Koblingshovedcylinder AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Hovedcylinder kobling TOYOTA AYGO
- Hovedcylinder kobling RENAULT CLIO
- Koblingshovedcylinder OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Hovedcylinder kobling defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Det hydrauliske system virker ved hjælp af olie, hvor trykket i olien øges, for at det kan føres hurtigere gennem slangerne med øget kraft. Der er altid en indledende kraft, der opbygges i en bil, med hensyn til bremser og kobling. Dette er kraften, der overføres af pedalen. Når man træder på bremsen, skal der stadig tilføres kraft fra bremseforstærkeren. Denne energi vil vil kommer fra det hydrauliske system, på det første cylinder.
Dette er hvad man generelt kalder for hovedcylinderen. Den er tilsvarende hoved-bremsecylinderen i bremsesystemet. Alligevel, giver denne skelnen mellem dem mening, fordi bremsesystemet har en særlig position, da den består af to systemer, hvor den anden skal aktivere ved svigt af den første del af bremsesystemet. Dette er ikke tilfældet ved koblingen. På den måde den virker, skal kraften kunne variere. Den bevæges altid med indgangseffekten fra stemplet i hovedcylinderen, og skyder olie i retning af slavecylinderen. Der, øges den indgående kraft. Dette gøres på en meget simpel måde. Det er kun nødvendigt at øge overflade-området på stemplet i det andet cylinder, i forhold til det første stempel. Det andet stempel har mere overflade-område, så der kan flyttes mere olie med den. Jo mere der flyttes, jo mere kraft vil der kunne skabes. Det skal derfor være forudberegnet, hvilken kraft der faktisk skal føres ned på skivebremserne, så det vil bestemme størrelsen på stemplet.
I det hydrauliske system, er det altid let at tage de to stempler af. Hovedcylinderen er altid den mindste af de to. I biler der er produceret efter 1980, er det hydrauliske system i dem alle. Efter mindre end et årti, var stortset alle biler udstyret med et hovedcylinder og et slavecylinder. Fejl sker sjældent, så en udskiftning er et sjældent tilfælde. Dele til dette formål er altid billige i vores online butik, inkludernede drivaksel, bremsesko, pakninger, udstødningsventil, aksler mm.