Speedometerkabel til din bil

Speedometeraksel til Top bilmærker
- Speedometerkabel VW GOLF
- Speedometerkabel BMW 3-serie
- Speedometeraksel VW PASSAT
- VW POLO
- Speedometerkabel BMW 5-serie
- Speedometerkabel SKODA OCTAVIA
- Speedometeraksel AUDI A4
- CITROЁN C4
- Speedometerkabel MERCEDES-BENZ C-klasse
- Speedometerkabel FORD FOCUS
- Speedometeraksel FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Speedometerkabel MERCEDES-BENZ E-klasse
- Speedometerkabel SKODA FABIA
- Speedometeraksel AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Speedometerkabel TOYOTA AYGO
- Speedometerkabel RENAULT CLIO
- Speedometeraksel OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Andre Komfort / indvendig-Reservedele
Er Speedometerkabel defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Mekanisk speedometer takket være kabel
Speedometer kablet er en del af bilens speedometer. Det er en rent mekanisk komponent, der fungerer pålideligt selv om det elektroniske system svigter, eller hvis du slukker for motoren. Speedometer kablet bliver undertiden kaldet "speed wire" eller "hastigheds kabel". Speedometer tilhører noget, der hedder "virvel hastighedsmåler".
Hvordan et hvirvelstrøms basert speedometer virker
Et virvel speedometer drives ved rent mekaniske metoder. Speedometer er forbundet til et lille hjælpe gear i køretøjets drev. Denne består af en fleksibel aksel som kører inde i et hylster. Der er et grafit lag mellem akslen og bøsningen. Det er der for at beskytte dens indre skaft fra at sætte sig. En permanent magnet sidder på den anden side kablet. Det begynder at rotere, når køretøjet begynder at rulle. Jo hurtigere magneten roterer, jo højere magnetiske tiltrækningskraft. Dette derefter trækkes langs den anden akse, som er forhindret i at rotere ved hjælp af en spiralfjeder. Jo hurtigere køretøjet er i bevægelse, jo stærkere magnetfelt, som trækker fjederakslen. En viser indikerer bilens aktuelle hastighed på en skala, der er på fjeder akslens anden ende.
Fejl på hastigheds kablet
En speedometer kabel roterer kontinuerligt omkring sin egen akse, mens du kører. Resultatet er konstant rotationskræfter. Hvis grafit smøring inde i ærmet forsvinder vil der dannes høj friktion på grund af de modvirkende kræfter. Dette fører så til at materialet bliver sløvt inde speedometeret som derefter fører til brud på enden. Så vil det ikke længere fungerer korrekt. Så vil der være forkerte oplysninger på speedometeret hele tiden. En det er ikke noget man kan reparere, men bare bytte. Den er monteret på drivakslen og inde i instrumentbrættet på bestemte punkter ved hjælp splitter. Med de rigtige værktøjer, såsom en knibtang, så du kan trække splitterne ud. Du kan derefter trække speedometer kablet ud og erstatte det med et par enkle håndbevægelser. Dette betyder ikke, at du skal udskifte hele speedometer, men nogle gange dens permanente magnet. De resterende komponenter i speedometeret er normalt vedligeholdelsesfrie i hele køretøjets levetid.
Køb speedometer kabel fra markedet for reservedele
Speedometer kabler er almindelige forbrugsvarer. Deres priser starter fra 10 EUR og har tendens til at klare mere end 100.000 km kørsel. De er meget enkle komponenter, teknisk set, men de kan være vanskelige at installere og skal installeres præcist for at fungere ordentligt. Der er billigere versioner, men så vil du være en meget kortvarig komponent, der tydeligvis ikke var værd at købe. Kør på kvalitetsprodukter fra kendte mærker, så bliver du ikke bliver nødt til at erstatte dem så ofte. Selve speedometeret kablet kan være billigt at installere, men alligevel skal du dybt ind i motorrummet. Således kan det være svært at bytte dem, hvis du ikke ved hvordan man gør. Et høj kvalitet kabel giver dig meget pålidelige hastighedsmålinger i mange tusinde kilometer.
Falske aflæsninger fra speedometeret
Hvis speedometer stadig viser de forkerte værdier, så normalt er det ikke afhænger af speedometeret, men snarere de bildæk, der er i den forkerte størrelse. Omfanget af speedometeret er baseret på en forudbestemt konvertering fra akslen størrelse. Så hvis dækket er større end den tilladte størrelse, så er den matematiske omformning simpelthen forkert, og du får altid forkerte værdier på hastighedsmåleren.
Speedometer fungerer også som en torsionsstang, der altid har en vis indre elasticitet. Det er for at det kan vise hastighed over et stort spektrum. Men hvis det er vredet lidt, så kan det resultere i unøjagtige målinger på speedometeret. Loven tillader speedometer vise en hastighed, der er 10% + 4 km / t hurtigere end den egentlig er. Men det må ikke vise forkert den anden vej. Dette skyldes den kinetiske energi af alle ulykker eksponentielt er højere jo højere hastighed køretøjet har. Derfor kører mange køretøjer langsommere end den hastighed, der vises for føreren.
TOP produkter i kategorien: Speedometeraksel