Radiatorpanel til din bil

Radiatorpanel til Top bilmærker
- Radiatorpanel VW GOLF
- Radiatorpanel BMW 3-serie
- Radiatorpanel VW PASSAT
- VW POLO
- Radiatorpanel BMW 5-serie
- Radiatorpanel SKODA OCTAVIA
- Radiatorpanel AUDI A4
- CITROЁN C4
- Radiatorpanel MERCEDES-BENZ C-klasse
- Radiatorpanel FORD FOCUS
- Radiatorpanel FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Radiatorpanel MERCEDES-BENZ E-klasse
- Radiatorpanel SKODA FABIA
- Radiatorpanel AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Radiatorpanel TOYOTA AYGO
- Radiatorpanel RENAULT CLIO
- Radiatorpanel OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Radiatorpanel defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Bilens ansigt: kølerophængspanelet
Kølerophængspanelet er en del, der er fremstillet af vinklet metal, der er fastgjort til rammen på bilens forende. På mange biler er den skruet på. Nogle køretøjer har et påsvejset kølerophængspanel på karrosseriet. Den aftagelige udgave er mere almindelig, da den skal kunne udskiftes i forbindelse med reparationer ved trafikuheld.
Funktionerne af kølerophængspanelet
Kølerophængspanelet forbinder begge indre vinger på bilens front. Det er derfor den har en vigtig opgave for stabiliteten og den strukturelle integritet af bilen. Dens primære opgave er at give støtte til de mange dele foran i bilen: Lygter, kofangere, radiatoren og radiatorgitteret, blinklyset og meget andet er skruet fast på kølerophænget.
Defekter på kølerophængspanelet
Kølerophænget er et svejset metalpanel. For så vidt angår metaldelene, så er rust den værste fjende. Radiatorsupportpaneler er normalt ikke galvaniserede, men forsegles kun med hammerlak og kan over tid udvikle sprækker, hvorfra rust vil opstå. Den mest almindelige defekt på kølerophængspanelet er resultatet af kollisioner med dertilhørende skade på bilens front, der altid er meget ødelæggende.
Fronten bærer lygterne, radiatorgitteret, radiatoren med ventilator, dele af klimaanlægget, blinklysene og tågelamperne, kofangerne med afstandssensorer og meget mere. Dette gør en frontal kollision dyr med hensyn til reparationer. Dog er bilerne bygget på en sådan måde, at fronten kan skilles ad og dermed repareres. Men for at chassiset på bilen kan skades så meget, at det ikke kan repareres, skal sammenstødet være meget voldsomt.
Udskiftning af kølerophængspanelet
Kølerophængspanelet er dybt integreret i fronten. Da det støtter alle frontdelene, skal de fjernes før adskillelse af kølerophængspanelet. Dette er meget arbejde. En erfaren gør-det-selv mand kan spare mange penge ved at prøve dette selv. Det er vigtigt at sikre, at bilens airbags ikke aktiveres. Mange dele er monteret med plastikklemmer, og særlige forholdsregler skal tages. Disse klemmer og kegler kan nemt knække, og en udskiftning af dem er dyrt.
Efter korrekt reparation er udskiftning af det forreste net hurtigt overstået. Det er monteret på den venstre og højre side med flere bolte, der skal løsnes for at udskifte bildelen. Mulig skade på chassiset kan hurtigt opdages: Hvis reservedele ikke passer ind i skruehullerne, er rammen muligvis bøjet. Dog kan der være andre grunde til problemer med montering af kølerophængspanelet.
Pas på billige tilbud
Den rette pasning er mest vigtig for reparationspaneler til bilen, der skrues på. Mange producenter af replikadele anser dimensionerne på en bildel som en anbefaling snarere end en streng standard. En halv millimeter ved siden af kan komplicere monteringen af kølerophængspanelet. Dem, der ikke foretrækker at bruge tid på at bore, skal vælge OEM-kvalitet. En bearbejdet og dårligt passende reservedel kan medføre problemer med samlingen. En skæv montering af kofangeren, radiatorgitteret og lygterne kan ødelægge hele bilens udseende, og dårligt reparations- og vedligeholdelsesarbejde er tydeligt for alle.
OEM-kvalitet sparer tid og penge
I vores forretning tilbyder vi kun vores kunder OEM-kvalitet. Vores kølerophængspaneler har de præcise mål, der matcher bilproducenternes originale dele. Dette gør montering af vores metalpaneler meget enkelt. Prisen varierer betydeligt alt efter bilen. Delene kan variere efter bilens design for så vidt angår størrelse, funktion og dimensioner. Priserne starter ved 50 euro, men kan komme op på flere hundrede ved luksuskøretøjer.