Medløberhjul til din bil

Medløberhjul, multi-v-rem til Top bilmærker
- Medløberhjul VW GOLF
- Medløberhjul BMW 3-serie
- Medløberhjul, multi-v-rem VW PASSAT
- VW POLO
- Medløberhjul BMW 5-serie
- Medløberhjul SKODA OCTAVIA
- Medløberhjul, multi-v-rem AUDI A4
- CITROЁN C4
- Medløberhjul MERCEDES-BENZ C-klasse
- Medløberhjul FORD FOCUS
- Medløberhjul, multi-v-rem FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Medløberhjul MERCEDES-BENZ E-klasse
- Medløberhjul SKODA FABIA
- Medløberhjul, multi-v-rem AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Medløberhjul TOYOTA AYGO
- Medløberhjul RENAULT CLIO
- Medløberhjul, multi-v-rem OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Medløberhjul defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Antallet af hjælpeudstyr er blevet omfattende, og det forsynes med strøm direkte fra motoren. På den ene side har det vist sig at være økonomisk ikke at bruge flere separate elektromotorer, men på den anden side findes der flere måder at levere hvert af disse aggregater til remmene med drejningsmomentet. Men det er blevet mere besværligt, da flere og flere enheder er blevet tilføjet. Under enhver motorhjelm er der trængt, hvilket ikke er nemt at arbejde med.
Op til 70 ECU'er findes i bilen. Yderligere faciliteter, så som klimaanlæg er blevet standard og skal bruge energi. Ligesom vandpumpen, generatoren, servostyrings pumpen og klimaanlæggets kompressor mm. er den forbundet med remme eller tandremme til krumtappen. At finde en egnet måde for remmen at virke på under de trange forhold, er problematisk af flere grunde. Det er ikke muligt at bestille alle enheder, og sætte dem i samtidig, uden at støde imod med albuen. Desuden må udvalgte måder ikke justeres. Så remskiverne bruges til at omgå de forskellige forhindringer. Også remstrammeren bruges til at sikre, ikke kune stramheden på remmen, men den håndterer også små tilpasnings fejl. En rem kan være så sikker og effektiv som beskrevet, hvis remmen kan drejes så den synkroniserer, så i dag ser man sjældent remstrammeren være forudvendt. Kun synkroniseren sikrer den optimale forsyning, og kan afværge spredningen af vibrationer. Enhver afvigelse vil føre til en reduktion af ydeevnen.
Remskiven tilhører sammen med strammeren remspændingen, og skal sidde korrekt for den optimale ydeevne. Da det er sjældent at remskiver går i stykker på grund af deres hårdførhed, vil man komme til at skifte remmen nogle flere gange end skiven. Man skifter dem normalt først, når man har kørt mellem 90,000 og 160,000 km. Hvis en eller flere dele skal skiftes, tilbyder vores online butik gode tilbud på dele som stabilisator, kugleled, viskere, tændingsledninger, bolte til topstykket mm.