00#
51-1985

Forreste lydpotte til din bil

Vælg dit køretøj
Søg
Forreste lydpotte - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Forreste lydpotte fra markedsførende producenter

  • MAPCO Forreste lydpotte erfaring
  • JP GROUP Forreste lydpotte erfaring
  • HELLA Forreste lydpotte erfaring
  • BLUE PRINT Forreste lydpotte erfaring
  • BOSAL Forreste lydpotte erfaring
  • WALKER Forreste lydpotte erfaring
  • VEGAZ Forreste lydpotte erfaring
  • ERNST Forreste lydpotte erfaring
  • Køb til den bedste pris her ASMET Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her EBERSPÄCHER Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her QUINTON HAZELL Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her MTS Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her IMASAF Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her Faurecia Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her POLMO Forreste lydpotte
  • Køb til den bedste pris her Oyodo Forreste lydpotte
  • DINEX
  • SIGAM
  • ASSO
  • DT Spare Parts

Er Forreste lydpotte defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Stille kørsel med den forreste lyddæmper

Den forreste lyddæmper er en del af udstødningssystemet. Alternativt hedder det før-lyddæmper eller mellemdæmper. Den er placeret i udstødningens mellemrør og for-reducerer motorens støj. Sammen med slutdæmperen reduceres motorens støj yderligere til et meget lavt niveau. Dette gør lyddæmperen specielt nyttig til teknisk højtstående motorer. Biler med stor cylinderkapacitet, larmende eller dieseldrevne motorer er meget ofte udstyret med en midterdæmper.

Funktionen på en udstødningsdæmper

Uanset dens position fungerer en udstødningsdæmper altid efter samme princip: Den består af en lukket kasse med et udstødningsrør, der fører ind i det. Sideløbende fører et rør ud af samme boks. Udstødningen finder sin vej langs luftstrømmen. Lyden på den anden side udvider sig sfærisk. Støjen, der kommer ind i kassen ved hjælp af det indadgående rør, finder kun delvis vej ind i det udadgående rør. Den resterende støj omdannes til vibrationer, hvilket gør lyddæmperen lidt svingende.

Dyre, holdbare løsninger contra billige reservedele

For så vidt angår udstødningssystemer har controllere og fabrikanter skulle træffe en beslutning: Hovedsagelig kan disse dele konstrueres på en sådan måde, at de varer en bils levetid. For at gøre dette skal hele systemet være konstrueret i rustfrit stål med en minimumstykkelse på 0,5 millimeter. Dette er ofte tilfældet i særligt højkvalitets køretøjer, som supersportsvogne. For almindelige familiebiler er udstødningssystemer i rustfrit stål alt for dyrt.
På den anden side lider udstødningssystemerne meget under pres: Permanent cyklus mellem koldt og varmt, aggressive gasser, kondenserende fugt og syreblandinger af forbrændingsrester og fugt påvirker udstødningsrørene kraftigt. Derudover lider de af eksterne påvirkninger som vejsalt om vinteren. Grundet de høje temperaturer er muligheden for at forsegle eller behandle metaldelene stort set udelukket. Et udstødningssystem har et tyndt zinklag. Mere beskyttelse mod rust er ikke mulig. Rust i udstødningssystemet kan derfor ikke forhindres. Af denne grund forsøger producenterne at gøre disse dele så billige som muligt.

Levetiden på den forreste lyddæmper

Levetiden på den forreste lyddæmper er nøjagtigt lige så lang som hele udstødningssystemet. Bortset fra manifolden og Y-røret har alle lyddæmpere og rør relativt tynde vægge. Afhængigt af hvor mange ekstremt kolde vintre bilen har oplevet, kan levetiden være op til 3 - 5 år. En defekt forrest lyddæmper høres tydeligt: Motorstøjen bliver højere hele tiden og er et tegn på lækage i lyddæmperen.

Reparation af lyddæmperen?

Du kan altid forsøge at forsegle hullet i den midterste lyddæmper ved svejsning. Generelt er det kun et spild af penge. En rusten lyddæmper skal udskiftes. Fordi alle lyddæmpere bliver påvirket af vejret, vil den bagerste lyddæmper ikke være i bedre stand. Fordi den fleksible del er den billigste af alle udstødningssystemdele, er det samtidig umagen værd at udskifte denne del.

Ukritisk del

Hvis der er et sæt af reservedele, hvor der kan gøres kvalitetskompromitter, er det udstødningsdæmperen. Hvis bilen er i sin sidste periode op til syn, er det ikke fornuftigt at montere en udstødning i høj kvalitet. Forskellene mellem budget og OEM-kvalitetsløsninger er ikke så store i tilfælde af lyddæmpere. Priserne varierer hovedsageligt efter biltype: En frontdæmper på budget til en Renault Trafic koster 28 euro. For en G-klasse Mercedes kan en kvalitetsdel koste op til 160 euro.

OEM-kvalitet uden kompromis

Vi anser os som leverandør af bildele, som de findes i nye biler. Med OEM-kvalitets bildele tilbyder vi dig den nødvendige driftssikkerhed, du har brug for, til en sikker brug af din bil. Rolig kørsel og en beroligende følelse i forbindelse med syn garanteres med de forreste lyddæmpere i vores sortiment. Med et intakt udstødningssystem er al kørsel en fornøjelse. Dette gælder især for længere ture: I stedet for en irriterende drone hører du kun den milde og summende lyd, producenterne har planlagt for din bil.


TOP produkter i kategorien: Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper POLMO 04.143
04.143 POLMO Forreste lyddæmper bil pris
POLMO | 04.143
669,35 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte VEGAZ SES-126
SES-126 VEGAZ Forreste lydpotte bil pris
VEGAZ | SES-126
1012,90 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper MTS 01.34340
  • Vægt [kg]: 3,8
  • Længde [mm]: 900
  • Køretøjsudstyrsserie/-variant: 00000000000000001643, 00000000000000001635
  • Stand:  Helt ny
01.34340 MTS Forreste lyddæmper bil pris
MTS | 01.34340
407,26 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte ERNST 142014
  • ydeligere nødvendige dele, se tilbehørslisten
  • Kvalitet: LONGLIFE
  • Længde [mm]: 800
  • Vægt [kg]: 3,01
  • Stand:  Helt ny
142014 ERNST Forreste lydpotte bil pris
ERNST | 142014
397,93 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper MTS 01.33970
  • Vægt [kg]: 3,47
  • Længde [mm]: 333
  • Køretøjsudstyrsserie/-variant: 00000000000000001639, 00000000000000001631
  • Stand:  Helt ny
01.33970 MTS Forreste lyddæmper bil pris
MTS | 01.33970
433,43 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte BOSAL 281-299
  • ydeligere nødvendige dele, se tilbehørslisten
  • Stand:  Helt ny
281-299 BOSAL Forreste lydpotte bil pris
BOSAL | 281-299
1270,21 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper ERNST 284011
  • ydeligere nødvendige dele, se tilbehørslisten
  • Stand:  Helt ny
284011 ERNST Forreste lyddæmper bil pris
ERNST | 284011
1877,58 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte POLMO 19.194
19.194 POLMO Forreste lydpotte bil pris
POLMO | 19.194
571,40 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper MTS 01.30047
  • Vægt [kg]: 3,85
  • Længde [mm]: 930
  • Køretøjsudstyrsserie/-variant: 00000000000000001557, 00000000000000001551
  • Stand:  Helt ny
01.30047 MTS Forreste lyddæmper bil pris
MTS | 01.30047
418,54 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte VEGAZ MIS-251
MIS-251 VEGAZ Forreste lydpotte bil pris
VEGAZ | MIS-251
1046,72 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lyddæmper WALKER 23718
  • Tillægsartikel / Yderligere info. 2: uden monteringsdele
  • Længde [mm]: 1300
  • Vægt [kg]: 5,120
  • Kendingsbogstav: 64
  • fyldt
  • Stand:  Helt ny
23718 WALKER Forreste lyddæmper bil pris
WALKER | 23718
891,52 kr.
Stand:  Helt ny
Forreste lyddæmper
Forreste lydpotte POLMO 08.64
08.64 POLMO Forreste lydpotte bil pris
POLMO | 08.64
395,26 kr.
Stand:  Helt ny