Forreste lydpotte til din bil

Forreste lyddæmper til Top bilmærker
- Forreste lydpotte VW GOLF
- Forreste lydpotte BMW 3-serie
- Forreste lyddæmper VW PASSAT
- VW POLO
- Forreste lydpotte BMW 5-serie
- Forreste lydpotte SKODA OCTAVIA
- Forreste lyddæmper AUDI A4
- CITROЁN C4
- Forreste lydpotte MERCEDES-BENZ C-klasse
- Forreste lydpotte FORD FOCUS
- Forreste lyddæmper FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Forreste lydpotte MERCEDES-BENZ E-klasse
- Forreste lydpotte SKODA FABIA
- Forreste lyddæmper AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Forreste lydpotte TOYOTA AYGO
- Forreste lydpotte RENAULT CLIO
- Forreste lyddæmper OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Forreste lydpotte defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Stille kørsel med den forreste lyddæmper
Den forreste lyddæmper er en del af udstødningssystemet. Alternativt hedder det før-lyddæmper eller mellemdæmper. Den er placeret i udstødningens mellemrør og for-reducerer motorens støj. Sammen med slutdæmperen reduceres motorens støj yderligere til et meget lavt niveau. Dette gør lyddæmperen specielt nyttig til teknisk højtstående motorer. Biler med stor cylinderkapacitet, larmende eller dieseldrevne motorer er meget ofte udstyret med en midterdæmper.
Funktionen på en udstødningsdæmper
Uanset dens position fungerer en udstødningsdæmper altid efter samme princip: Den består af en lukket kasse med et udstødningsrør, der fører ind i det. Sideløbende fører et rør ud af samme boks. Udstødningen finder sin vej langs luftstrømmen. Lyden på den anden side udvider sig sfærisk. Støjen, der kommer ind i kassen ved hjælp af det indadgående rør, finder kun delvis vej ind i det udadgående rør. Den resterende støj omdannes til vibrationer, hvilket gør lyddæmperen lidt svingende.
Dyre, holdbare løsninger contra billige reservedele
For så vidt angår udstødningssystemer har controllere og fabrikanter skulle træffe en beslutning: Hovedsagelig kan disse dele konstrueres på en sådan måde, at de varer en bils levetid. For at gøre dette skal hele systemet være konstrueret i rustfrit stål med en minimumstykkelse på 0,5 millimeter. Dette er ofte tilfældet i særligt højkvalitets køretøjer, som supersportsvogne. For almindelige familiebiler er udstødningssystemer i rustfrit stål alt for dyrt.
På den anden side lider udstødningssystemerne meget under pres: Permanent cyklus mellem koldt og varmt, aggressive gasser, kondenserende fugt og syreblandinger af forbrændingsrester og fugt påvirker udstødningsrørene kraftigt. Derudover lider de af eksterne påvirkninger som vejsalt om vinteren. Grundet de høje temperaturer er muligheden for at forsegle eller behandle metaldelene stort set udelukket. Et udstødningssystem har et tyndt zinklag. Mere beskyttelse mod rust er ikke mulig. Rust i udstødningssystemet kan derfor ikke forhindres. Af denne grund forsøger producenterne at gøre disse dele så billige som muligt.
Levetiden på den forreste lyddæmper
Levetiden på den forreste lyddæmper er nøjagtigt lige så lang som hele udstødningssystemet. Bortset fra manifolden og Y-røret har alle lyddæmpere og rør relativt tynde vægge. Afhængigt af hvor mange ekstremt kolde vintre bilen har oplevet, kan levetiden være op til 3 - 5 år. En defekt forrest lyddæmper høres tydeligt: Motorstøjen bliver højere hele tiden og er et tegn på lækage i lyddæmperen.
Reparation af lyddæmperen?
Du kan altid forsøge at forsegle hullet i den midterste lyddæmper ved svejsning. Generelt er det kun et spild af penge. En rusten lyddæmper skal udskiftes. Fordi alle lyddæmpere bliver påvirket af vejret, vil den bagerste lyddæmper ikke være i bedre stand. Fordi den fleksible del er den billigste af alle udstødningssystemdele, er det samtidig umagen værd at udskifte denne del.
Ukritisk del
Hvis der er et sæt af reservedele, hvor der kan gøres kvalitetskompromitter, er det udstødningsdæmperen. Hvis bilen er i sin sidste periode op til syn, er det ikke fornuftigt at montere en udstødning i høj kvalitet. Forskellene mellem budget og OEM-kvalitetsløsninger er ikke så store i tilfælde af lyddæmpere. Priserne varierer hovedsageligt efter biltype: En frontdæmper på budget til en Renault Trafic koster 28 euro. For en G-klasse Mercedes kan en kvalitetsdel koste op til 160 euro.
OEM-kvalitet uden kompromis
Vi anser os som leverandør af bildele, som de findes i nye biler. Med OEM-kvalitets bildele tilbyder vi dig den nødvendige driftssikkerhed, du har brug for, til en sikker brug af din bil. Rolig kørsel og en beroligende følelse i forbindelse med syn garanteres med de forreste lyddæmpere i vores sortiment. Med et intakt udstødningssystem er al kørsel en fornøjelse. Dette gælder især for længere ture: I stedet for en irriterende drone hører du kun den milde og summende lyd, producenterne har planlagt for din bil.