Udstødningsmanifold pakning til din bil

Udstødningsmanifold pakning til Top bilmærker
- Udstødningsmanifold pakning VW GOLF
- Udstødningsmanifold pakning BMW 3-serie
- Udstødningsmanifold pakning VW PASSAT
- VW POLO
- Udstødningsmanifold pakning BMW 5-serie
- Udstødningsmanifold pakning SKODA OCTAVIA
- Udstødningsmanifold pakning AUDI A4
- CITROЁN C4
- Udstødningsmanifold pakning MERCEDES-BENZ C-klasse
- Udstødningsmanifold pakning FORD FOCUS
- Udstødningsmanifold pakning FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Udstødningsmanifold pakning MERCEDES-BENZ E-klasse
- Udstødningsmanifold pakning SKODA FABIA
- Udstødningsmanifold pakning AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Udstødningsmanifold pakning TOYOTA AYGO
- Udstødningsmanifold pakning RENAULT CLIO
- Udstødningsmanifold pakning OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Udstødningsmanifold pakning defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Udstødningspakning gør din bil stille og sikker
Udstødningen pakning er en lille, men vigtig komponent, der sikrer sikker udstødning. Det er tætningen mellem motor og udstødning.
Hvor er udstødningen pakning?
På grund af sin placering så er det normalt at udstødningspakning kaldes for "manifold pakningen", fordi den sidder på motorblokken mellem udluftningem og manifolden. Udstødningen pakning ligger i nærheden af forbrændingskammeret, hvilket gør dens konstruktion til en udfordring: den skal være helt tæt, uanset om motoren er kold eller varm, mens den samtidig er så holdbar som muligt. Endvidere komprimerer manifoldsamlingen betydeligt. Det er nødvendigt at passe nøjagtigt, og være helt tæt mod varierende temperaturer, vibrationer og bevægelser. Normalt holder udstødnings pakninger i hele køretøjets levetid. Men hvis det skulle være nødvendigt at lave noget ved manifolden, så det er smart at også udskifte udstødningen pakning for at sikre køretøjets driftssikkerhed.
Udstødningspakning design
Termisk modstand er det vigtigste træk ved pakningen mellem manifolden og motoren. Temperaturerne kan nemt overstige 1000 ° C inde i motorens forbrændingskammer, som derefter transmitteres gennem manifolden og ud gennem udstødningen. Trods det faktum, at udstødningsgas nedkøles ret hurtigt så er det normalt at pakningen stadig udsættes for disse høje temperaturer på grund af hvor tæt det er på forbrændingskammeret. Udstødning Pakninger består derfor af varmebestandige, ikke-brændbare materialer.
De består sædvanligvis af stærke net, som igen er bygget omkring stærke varmebestandige metallegeringer. Flade pakninger i kobber er almindelige og manifold pakninger bestående af presset mineraluld er også almindelige. Sidstnævnte materiale har den fordel, at det kan fremstilles til at være meget tyndt. Mineraluld belagt med fiber pakninger er derfor bedtse valg som individuelle pakninger til motorer med flere cylindre. Trådnæt løsningen er på den anden side egnet til brug i motorcykler eller kombineret med andre udstødningspakninger.
Almindelige fejl med udstødningspakning
Hvis motoren pludselig lyder højere kan det indikere en defekt udstødningspakning. I de fleste tilfælde er det normalt tegn på et større problem: en brækket bolt eller en revnet manifold er normalt årsagen disse problemer. De varme udstødningsgasser som strømmer fra den defekte manifold pakning kan bevirke, at motoren antændes eller smeltede plastdele. Derfor bør du altid "holde dine ører vågne" for at høre om din motor pludselig begyndt at lyde som er højere end normalt.
En revne eller utæthed opdages nemmeste, når motoren er kold. Metaller udvider sig ved opvarmning og således manifesterer en udstødning lækage sig nemmeste ved højere temperaturer. Carbon aflejringer på skrueforbindelser er andre indikatorer for skader på denne komponent. Fordi en defekt pakning kan forårsage at luft kommer ind i udstødningen og oxygen sensor målinger vil være helt forkerte. Dette øger så brændstofforbruget, som igen derefter indirekte kan indikere en defekt udstødningspakning.
Omkostninger og reparation af en udstødningspakning
Udstødningen pakning er en meget billig sliddel. Priserne varierer mellem størrelser og typer, men de er sjældent dyrere end 20 EUR. I nogle tilfælde, når du nødt til at erstatte hele manifolden så får du normalt denne forsegling med i købet. Det er som regel nemt at udskifte manifolds pakning: du starter ved at løsne boltene på manifoldens sidder og normalt vil forseglingen falde ud. Husk at løsne de mange skrueforbindelser. Hvis du rykker den løs vil det være dyrt at fremstille skrue huller.
Derfor anbefales det, at du rengør trådene i motorblokken, før du samle dem, og at du bruger nye skruer. Sørg også for at bruge en momentnøgle, så du kan få ret stramning, når du installerer manifolden. Med det korrekte moment og nye skruer, så du garantere du dig selv en komponent som er korrekt og sikkert monteret. Dette hjælper med at undgå motor vibrationer som kan få en manifold til at løsne og du risikerer ikke at bræke skruerne under installation eller kørsel. Bemærk, at ikke alle skruer passer! Brug kun anbefalede skruer angivet af køretøjsfabrikanten for de bedste resultater med denne bil del.
Prisbillig og kraftfuld komponent
Udstødningspakning er en overkommelig og let udskiftelig del. Men den er ikke desto mindre en betydelig indvirkning på din sikkerhed, komfort og effektivitet af dit køretøj. Derfor bør du tjekke for denne snigende skader regelmæssigt. Det anbefales, at du tjekker dit køretøjer, når det er 5 år eller ældre eller køretøjer, der er gået mere end 80 000 km.