Ekspansionsbeholder til din bil
Ekspansionsbeholder til Top bilmærker
- Ekspansionsbeholder VW GOLF
- Ekspansionsbeholder BMW 3-serie
- Kølervæskebeholder VW PASSAT
- VW POLO
- Ekspansionsbeholder BMW 5-serie
- Ekspansionsbeholder SKODA OCTAVIA
- Kølervæskebeholder AUDI A4
- CITROЁN C4
- Ekspansionsbeholder MERCEDES-BENZ C-klasse
- Ekspansionsbeholder FORD FOCUS
- Kølervæskebeholder FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Ekspansionsbeholder MERCEDES-BENZ E-klasse
- Ekspansionsbeholder SKODA FABIA
- Kølervæskebeholder AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Ekspansionsbeholder TOYOTA AYGO
- Ekspansionsbeholder RENAULT CLIO
- Kølervæskebeholder OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Ekspansionsbeholder defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Alle biler har flere lukkede systemer, hvori væsker transporteres. Blandt dem kan nævnes motorolie, hydraulisk olie, kølervæsker så som vand og gasser. Under alle omstændigheder ændrer de materialer, der anvendes i denne forbindelse, dels deres fysiske tilstand ellers bliver de endda tempereret. Som resultat heraf, skabes der forskellige tryk-situationer. Det bliver varmere, og trykket bliver højere. Ved disse temperatur-relaterede tryk-ændringer, sker der altid en forøgelse af volumen. Denne ændring er kraftig, og væsken vil prøve at finde en vej ud, og det sker ud til bremsevæske beholderen.
Beholderen kan ses ved vandkøleren, når kølertemperaturen når 120 ° C, så trykket er højt nok. Den åbner en ydre ventil, så der på samme tid sker en reducering af temperaturen og trykket. Oliekredsløbet i motoren har ingen separat tank, fordi olien beholderen overtager denne funktion. Derfra kan olien spredes og køles. Inde i klimaanlægget vil kølemidlet variere mellem at være gas og være flydende, så beholderen bruges ikke som en uafhængig beholder. Spredning af midlet i klimaanlægget vil ske ved at transportere det gennem klimaanlæggets kompressor, fordamper, ekspansionsventil, mm. Bremsesystemet har heller ikke en seperat beholder. Overskydende olie kan forekomme på hoved bremsecylinderen, men det vil blive udeladt i cylinderen omkring en bundventil og det vil lagres i et separat rum.
Endelig, har selv servostyringen et seperat system. Her må olie konstant tilføres og aftages, da forskellige tryk må skabes. Så genopfyldningsbeholderen er vigtig. For høj temperatur stigning, forventes ikke i dette system. Det er vigtigt at en neholder altid er forseglet, og at slangerne er lukket tæt. Slid kan forekommer ved kollisioner, så beholderen revner. En ny del af enhver art, tilbydes altid billigt i vores online butik, inkluderende drivaksel, blinklys relæ, bremseskive, gasspjæld positions sensor, spankulere mm.















































