0

0.00 kr.

#

Bagbro til køretøj

Vælg dit køretøj

med registreringsnummer

Bagbro - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Bagbro fra markedsførende producenter

  • MAPCO Bagbro
  • SKF Bagbro
  • VAN WEZEL Bagbro
  • JP GROUP Bagbro
  • JOHNS Bagbro
  • PRASCO Bagbro
  • BLIC Bagbro
  • OPTIMAL Bagbro
  • Køb til den bedste pris her DIEDERICHS Bagbro
  • Køb til den bedste pris her BUGIAD Bagbro
  • Køb til den bedste pris her KLOKKERHOLM Bagbro
  • Køb til den bedste pris her TRUCKTEC AUTOMOTIVE Bagbro
  • Køb til den bedste pris her SIEGEL AUTOMOTIVE Bagbro
  • Køb til den bedste pris her VIKA Bagbro
  • Køb til den bedste pris her Borsehung Bagbro
  • Køb til den bedste pris her FEBEST Bagbro

Forbro til forskellige biler

  • Bagbro af høj kvalitet til VOLKSWAGEN
  • Bagbro af høj kvalitet til PEUGEOT
  • Bagbro af høj kvalitet til TOYOTA
  • Bagbro af høj kvalitet til FORD
  • Original CITROËN Bagbro
  • Original OPEL Bagbro
  • Original AUDI Bagbro
  • Original SKODA Bagbro
  • MERCEDES-BENZ Bagbro originale kvalitetsdele
  • SUZUKI Bagbro originale kvalitetsdele
  • BMW Bagbro originale kvalitetsdele
  • RENAULT Bagbro originale kvalitetsdele
  • Forbro til VOLVO
  • Forbro til FIAT
  • Forbro til HYUNDAI
  • Forbro til KIA
  • Bagbro til MAZDA
  • Bagbro til SEAT
  • Bagbro til NISSAN
  • Bagbro til CHEVROLET
  • HONDA Bagbro rabatordningen
  • MITSUBISHI Bagbro rabatordningen
  • ALFA ROMEO Bagbro rabatordningen
  • SAAB Bagbro rabatordningen
alle bilmærker

Forbro til Top bilmærker

Er Bagbro defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Den traditionelle komponent med dokumenteret funktion

Personbiler bruger akselstangen som en central del af et køretøj. Stangen forbinder de forskellige dele såsom chassis eller ramme med undervognen. I vogne så var akslen intet mere end et kontinuerlig stykke træ, der knyttede de to hjul. I dag er akslens struktur mere kompleks, med flere individuelle komponenter. Den såkaldte aksestang er hovedkomponenten blandt alle yderligere komponenter der er monteret på akslen.

Akslernes positioner

Akslerne er nemme at finde på køretøjet. De er de komponenter, som hjulene er på. Som på forakslen, hvor denne aksel ikke længere bare er konstrueret som en bindingsskomponent på grund af de komplekse styringssystemer som er til rådighed i dag. På de fleste køretøjer er det imidlertid bagakslen som helt svarer til komponenten. Dette er på grund af sin produktion: bagakslen er komplet formonteret som en særskilt komponent fra leverandøren, hele vejen ned til baghjulene og kofangere. På denne måde vil man kunne installere hele akslen med alle skruer, og man kan hurtigt og effektivt klare samlingen af køretøjet under alle faser af fremstilling.

Fejl ved akslen

Akslen i sig selv er egentlig ikke en sliddel. Skader på denne komponent sker kun på grund af ulykker, alvorlig korrosion eller forkert håndtering. Akslerne er svejset sammen ved hjælp af tykke formede plader, så de varer så længe køretøjet kører. En let rust plet har dybest set ingen effekt på køresikkerhed og er ikke rigtig relevant at kikke på. Selvom bagakslerne er ret billige reservedele, er det stadig dyrt at erstatte dem. Dette er for hjulene, sammen med lejer, krængningsstabilisatorer, gummi støddæmpere og andre komponenter er monteret på akslen, som skal afmonteres, hvilket betyder, at monteringen kan tage flere dage at udføre.

Omkostninger på akslen

Den såkaldte badgingen har lettet fremstilling af aksler og komponenter meget. Platform strategien er nu gennemført med succes af mange producenter i årtier og har gjort det muligt for en at bruge identiske komponenter. GM er en pioner inden for badging. Deres J-krop-platform som de bruger til at bygge bilen i alle deres brands. Denne verden bil - her kaldet Opel Ascona C havde mange udskiftelige komponenter.
I Europa bruger Volkswagen effektivt denne platform strategi. På den måde kan samme aksel bruges på køretøjer fra Seat, Skoda og Volkswagen i samme klasse. De kan dele med hinanden uden problemer. Dette resulterer i, at de dele er tilgængelige for et par hundrede EUR på trods af deres store størrelse, tunge vægt og præcise produktion.

Reperation af akslen

I tilfælde af skader på akslen, der kræver reparation, bør du udskifte den i stedet. Svejsning, udglatning eller bøjning er ikke tilladt på aksler. I mange tilfælde er det dog muligt, at akslen kun behøver at blive renoveret og ikke udskiftes helt. Det betyder så, at du skal udskifte alle tilsluttede komponenter som f.eks aksel lejer, styrebøsninger, og så videre. I de fleste tilfælde er du nødt til at afmontere dem.
Til dette skal skal du bruge renovering værktøj og tilbehør, som mange forhandlere tilbyder dig i komplette sæt. Tilslutningspunkterne hvor boltene er placeret på akslen til chassiset eller rammen køretøj har tendens til at være meget modtagelige for skader. De er påvirket af stærke kræfter, som stammer fra de sfæriske rullelejer. Hvis de mister deres form og absorption virkning, kan dette fører til tab af kontrol, og støj fra bagakslen. Reparation sæt til bagakslen kan købes til så lave priser som 20 € i mange tilfælde.

Vedligeholdelsesarbejde på akslen

Rustpletter på bagakslen er næsten umulige at undgå under normal kørsel. Normalt når du kører bilen så påvirkes køretøj undervogn af splinter og sten som rammer de beskyttende belægninger. I de fleste tilfælde vil de normale rust pletter ikke påvirker sikkerheden, men snarere den forventede levetid. Dette gælder især i sne, hvor der er en masse salt på vejene. Langvarig eller intens udsættelse for saltvand vil føre til korrosion, selv i de mest robuste aksler.
Forskellige beskyttelse på chassis og regelmæssige skylninger der under tendens til at være en forebyggende foranstaltninger, der kan bruges når det er nødvendigt. Egnede anti-rust maling koster omkring EUR 15 pr flaske og egner sig perfekt til bagakslen. Dette kan også påføres direkte på korrosion, forbehandlet med gennemtrængende olie eller rust omformere at forbedre ydeevnen yderligere.

TOP produkter i kategorien: Forbro

  • Anslagsmuffe, hjulophæng
    TOPRAN Anslagsmuffe, hjulophæng 721 802 til favorabel pris
    TOPRAN | 721 802
    30,93 kr. -15% 36,39 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Forbro
    DIEDERICHS Forbro 1680119 til favorabel pris
    DIEDERICHS | 1680119
    3981,51 kr. -15% 4684,13 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Anslagsmuffe, hjulophæng
    TOPRAN Anslagsmuffe, hjulophæng 721 805 til favorabel pris
    TOPRAN | 721 805
    30,93 kr. -15% 36,39 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Forbro
    DIEDERICHS Forbro 4090119 til favorabel pris
    DIEDERICHS | 4090119
    3317,88 kr. -15% 3903,39 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Forbro
    DIEDERICHS Forbro 6045219 til favorabel pris
    DIEDERICHS | 6045219
    2702,27 kr. -15% 3179,14 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Forbro
    DIEDERICHS Forbro 6414119 til favorabel pris
    DIEDERICHS | 6414119
    1817,72 kr. -15% 2138,49 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bagaksel
    SKF Bagaksel VKDS 471003 til favorabel pris
    SKF | VKDS 471003
    101,30 kr. -15% 119,18 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bagaksel
    SKF Bagaksel VKDS 474002 til favorabel pris
    SKF | VKDS 474002
    60,46 kr. -15% 71,13 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Forbro
    MAPCO Forbro 54797 til favorabel pris
    MAPCO | 54797
    2397,74 kr. -54% 5212,48 kr.* Spar: 54% Stand:  Helt ny
  • Bagaksel
    SKF Bagaksel VKDS 471002 til favorabel pris
    SKF | VKDS 471002
    100,90 kr. -15% 118,71 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Anslagsmuffe, hjulophæng
    TOPRAN Anslagsmuffe, hjulophæng 113 448 til favorabel pris
    TOPRAN | 113 448
    28,74 kr. -15% 33,81 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bagaksel
    SKF Bagaksel VKDS 471001 til favorabel pris
    SKF | VKDS 471001
    145,28 kr. -15% 170,92 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny