00#
63-2483

Bagbro til din bil

Vælg dit køretøj
Søg
Bagbro - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Bagbro fra markedsførende producenter

  • FEBI BILSTEIN Bagbro erfaring
  • MAPCO Bagbro erfaring
  • VAICO Bagbro erfaring
  • SKF Bagbro erfaring
  • VAN WEZEL Bagbro erfaring
  • JP GROUP Bagbro erfaring
  • JOHNS Bagbro erfaring
  • PRASCO Bagbro erfaring
  • Køb til den bedste pris her BLIC Bagbro
  • Køb til den bedste pris her OPTIMAL Bagbro
  • Køb til den bedste pris her DIEDERICHS Bagbro
  • Køb til den bedste pris her BTA Bagbro
  • Køb til den bedste pris her BUGIAD Bagbro
  • Køb til den bedste pris her FORTUNE LINE Bagbro
  • Køb til den bedste pris her VIKA Bagbro
  • Køb til den bedste pris her DPA Bagbro
  • Borsehung
  • GH
  • ESEN SKV
  • YSPARTS

Er Bagbro defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Den traditionelle komponent med dokumenteret funktion

Personbiler bruger akselstangen som en central del af et køretøj. Stangen forbinder de forskellige dele såsom chassis eller ramme med undervognen. I vogne så var akslen intet mere end et kontinuerlig stykke træ, der knyttede de to hjul. I dag er akslens struktur mere kompleks, med flere individuelle komponenter. Den såkaldte aksestang er hovedkomponenten blandt alle yderligere komponenter der er monteret på akslen.

Akslernes positioner

Akslerne er nemme at finde på køretøjet. De er de komponenter, som hjulene er på. Som på forakslen, hvor denne aksel ikke længere bare er konstrueret som en bindingsskomponent på grund af de komplekse styringssystemer som er til rådighed i dag. På de fleste køretøjer er det imidlertid bagakslen som helt svarer til komponenten. Dette er på grund af sin produktion: bagakslen er komplet formonteret som en særskilt komponent fra leverandøren, hele vejen ned til baghjulene og kofangere. På denne måde vil man kunne installere hele akslen med alle skruer, og man kan hurtigt og effektivt klare samlingen af køretøjet under alle faser af fremstilling.

Fejl ved akslen

Akslen i sig selv er egentlig ikke en sliddel. Skader på denne komponent sker kun på grund af ulykker, alvorlig korrosion eller forkert håndtering. Akslerne er svejset sammen ved hjælp af tykke formede plader, så de varer så længe køretøjet kører. En let rust plet har dybest set ingen effekt på køresikkerhed og er ikke rigtig relevant at kikke på. Selvom bagakslerne er ret billige reservedele, er det stadig dyrt at erstatte dem. Dette er for hjulene, sammen med lejer, krængningsstabilisatorer, gummi støddæmpere og andre komponenter er monteret på akslen, som skal afmonteres, hvilket betyder, at monteringen kan tage flere dage at udføre.

Omkostninger på akslen

Den såkaldte badgingen har lettet fremstilling af aksler og komponenter meget. Platform strategien er nu gennemført med succes af mange producenter i årtier og har gjort det muligt for en at bruge identiske komponenter. GM er en pioner inden for badging. Deres J-krop-platform som de bruger til at bygge bilen i alle deres brands. Denne verden bil - her kaldet Opel Ascona C havde mange udskiftelige komponenter.
I Europa bruger Volkswagen effektivt denne platform strategi. På den måde kan samme aksel bruges på køretøjer fra Seat, Skoda og Volkswagen i samme klasse. De kan dele med hinanden uden problemer. Dette resulterer i, at de dele er tilgængelige for et par hundrede EUR på trods af deres store størrelse, tunge vægt og præcise produktion.

Reperation af akslen

I tilfælde af skader på akslen, der kræver reparation, bør du udskifte den i stedet. Svejsning, udglatning eller bøjning er ikke tilladt på aksler. I mange tilfælde er det dog muligt, at akslen kun behøver at blive renoveret og ikke udskiftes helt. Det betyder så, at du skal udskifte alle tilsluttede komponenter som f.eks aksel lejer, styrebøsninger, og så videre. I de fleste tilfælde er du nødt til at afmontere dem.
Til dette skal skal du bruge renovering værktøj og tilbehør, som mange forhandlere tilbyder dig i komplette sæt. Tilslutningspunkterne hvor boltene er placeret på akslen til chassiset eller rammen køretøj har tendens til at være meget modtagelige for skader. De er påvirket af stærke kræfter, som stammer fra de sfæriske rullelejer. Hvis de mister deres form og absorption virkning, kan dette fører til tab af kontrol, og støj fra bagakslen. Reparation sæt til bagakslen kan købes til så lave priser som 20 € i mange tilfælde.

Vedligeholdelsesarbejde på akslen

Rustpletter på bagakslen er næsten umulige at undgå under normal kørsel. Normalt når du kører bilen så påvirkes køretøj undervogn af splinter og sten som rammer de beskyttende belægninger. I de fleste tilfælde vil de normale rust pletter ikke påvirker sikkerheden, men snarere den forventede levetid. Dette gælder især i sne, hvor der er en masse salt på vejene. Langvarig eller intens udsættelse for saltvand vil føre til korrosion, selv i de mest robuste aksler.
Forskellige beskyttelse på chassis og regelmæssige skylninger der under tendens til at være en forebyggende foranstaltninger, der kan bruges når det er nødvendigt. Egnede anti-rust maling koster omkring EUR 15 pr flaske og egner sig perfekt til bagakslen. Dette kan også påføres direkte på korrosion, forbehandlet med gennemtrængende olie eller rust omformere at forbedre ydeevnen yderligere.


TOP produkter i kategorien: Forbro
Anslagsmuffe, hjulophæng
Forbro TOPRAN 722 689
  • Monteringsside: Bagaksel på begge sider, oppe
  • Højde [mm]: 114
  • Udskiftes kun parvis
  • Stand:  Helt ny
722 689 TOPRAN Forbro bil pris
TOPRAN | 722 689
118,39 kr.
Stand:  Helt ny
Tværvange
Bagbro DIEDERICHS 3405014
  • Monteringsside: nede
  • Stand:  Helt ny
3405014 DIEDERICHS Bagbro bil pris
DIEDERICHS | 3405014
461,40 kr.
Stand:  Helt ny
Bagbro
Forbro NTY ZRZ-ME-004
  • Monteringsside: bagaksel
  • Fabrikationsnummer: ZRZ-ME-004
  • Stand:  Helt ny
ZRZ-ME-004 NTY Forbro bil pris
NTY | ZRZ-ME-004
3871,03 kr.
Stand:  Helt ny
Anslagsmuffe, hjulophæng
Bagbro Magnum Technology A9C014MT
  • Monteringsside: oppe, Bagaksel på begge sider
  • Højde [mm]: 134
  • Udskiftes kun parvis
  • Stand:  Helt ny
A9C014MT Magnum Technology Bagbro bil pris
Magnum Technology | A9...
433,37 kr.
Stand:  Helt ny
Anslagsmuffe, hjulophæng
Forbro MAXGEAR 72-3796
  • Monteringsside: oppe, Bagaksel på begge sider
  • Udskiftes kun parvis
  • Højde anslagsbuffer [mm]: 114
  • Stand:  Helt ny
72-3796 MAXGEAR Forbro bil pris
MAXGEAR | 72-3796
109,28 kr.
Stand:  Helt ny
Anslagsmuffe, hjulophæng
Bagbro TOPRAN 721 803
  • Lejeart: Gummimetalleje
  • Affjedringstype: til kretjer med bladaffjedring
  • Antal pr. aksel: 2
  • Hjde [mm]: 130
  • Monteringsside: Bagaksel p begge sider
  • Monteringsside: Bagaksel på begge sider
  • Højde [mm]: 130
  • Affjedringstype: til køretøjer med bladaffjedring
  • Udskiftes kun parvis
  • Stand:  Helt ny
721 803 TOPRAN Bagbro bil pris
TOPRAN | 721 803
122,85 kr.
Stand:  Helt ny
Tværvange
Forbro DIEDERICHS 2215014
  • Monteringsside: nede, foran
  • Stand:  Helt ny
2215014 DIEDERICHS Forbro bil pris
DIEDERICHS | 2215014
210,14 kr.
Stand:  Helt ny
Bagbro
Bagbro AIC 57964
  • Monteringsside: foraksel
  • Stand:  Helt ny
57964 AIC Bagbro bil pris
AIC | 57964
1169,59 kr.
Stand:  Helt ny
Tværvange
Forbro DIEDERICHS 3484014
  • Monteringsside: nede
  • Stand:  Helt ny
3484014 DIEDERICHS Forbro bil pris
DIEDERICHS | 3484014
805,19 kr.
Stand:  Helt ny
Forbro
Bagbro RIDEX 2980S0002
  • Monteringsside: foran
  • Køretøjstilbehør: til køretøjer uden underkørsel-beskyttelse
  • Diameter 1 [mm]: 16
  • Undervogn: til køretøjer med stabilisator
  • Pladetype: Kompletdel
  • Stand:  Helt ny
2980S0002 RIDEX Bagbro bil pris
RIDEX | 2980S0002
775,61 kr.
(Pris pr. stk)
Stand:  Helt ny
Bagbro
Forbro DIEDERICHS 6860419
  • Monteringsside: bagaksel
  • Stand:  Helt ny
6860419 DIEDERICHS Forbro bil pris
DIEDERICHS | 6860419
1312,59 kr.
Stand:  Helt ny
Anslagsmuffe, hjulophæng
Bagbro MAPCO 33873
  • Monteringsside: foraksel oppe
  • Materiale: Gummi
  • Udskiftes kun parvis
  • Stand:  Helt ny
33873 MAPCO Bagbro bil pris
MAPCO | 33873
46,14 kr.
Stand:  Helt ny