0

0.00 kr.

#

Differentiale til køretøj

Vælg dit køretøj

med registreringsnummer

Differentiale - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Differentiale fra markedsførende producenter

  • DT Differentiale
  • AUGER Differentiale
  • CEI Differentiale
  • Euroricambi Differentiale

Bagtøj til forskellige biler

  • Differentiale af høj kvalitet til VOLKSWAGEN
  • Differentiale af høj kvalitet til PEUGEOT
  • Differentiale af høj kvalitet til TOYOTA
  • Differentiale af høj kvalitet til FORD
  • Original CITROËN Differentiale
  • Original OPEL Differentiale
  • Original AUDI Differentiale
  • Original SKODA Differentiale
  • MERCEDES-BENZ Differentiale originale kvalitetsdele
  • SUZUKI Differentiale originale kvalitetsdele
  • BMW Differentiale originale kvalitetsdele
  • RENAULT Differentiale originale kvalitetsdele
  • Bagtøj til VOLVO
  • Bagtøj til FIAT
  • Bagtøj til HYUNDAI
  • Bagtøj til KIA
  • Differentiale til MAZDA
  • Differentiale til SEAT
  • Differentiale til NISSAN
  • Differentiale til CHEVROLET
  • HONDA Differentiale rabatordningen
  • MITSUBISHI Differentiale rabatordningen
  • ALFA ROMEO Differentiale rabatordningen
  • SAAB Differentiale rabatordningen
alle bilmærker

Bagtøj til Top bilmærker

Er Differentiale defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Sikerhed ved kurvekørsel

Differantialet er en central del af baghjulstrukne og firehjulstrukne køretøjer. Den sidder der for at koordinere hjulenes hastigheder i sving.

Gør din vej nemmere med skjult hjælp

Kombinationen af ​​forreste motor og baghjulstræk var standard i bilindustrien i lang tid. Den teknisk enkel implementering gjorde det billigere at fremstille end de mere kompliceret design med forhjulstræk. Hertil kommer, at baghjulstræk en dejlig ejendom, når du følte presset bagfra under acceleration, hvilket gjorde det sjovere at køre for mange mennesker. Denne form for drivakslen er brugt af mange førende bilfabrikanter dag.
Men baghjulstræk har sine begrænsninger i sving. Belastningen fordeling er ikke god her for denne type af drivakslen. På grund af den tunge motor ikke trykker på de trækkende hjul. Dette bevirker, at køretøjet drejer lidt til siden i sving.
Baghjulstræk har strukturelle svagheder, når det kommer til hjul rotationshastigheder. Hvis de sat sammen med hinanden hårdt så ville du få problemer i sving: det yderste hjul vil altid dækker en længere afstand i sving end det indvendige hjul. Hvis begge hjul, drejer med samme hastighed, det ville indre hjul begynde at skride og yderste hjul ville begynde at blive slidt. Konsekvensen er svækket køredynamik og øget dækslid. Løsningen på dette fysiske problemer blev differantialet.

Hvert hjul får den rigtige hastighed

Forskellen er en simpel udvidelse til standard transmission, der automatisk og præcist fordeler motorens drejningsmoment til hjulene. Motordrejningsmomentet transmitteres via tandhjulsudveksling til en lang akse, kaldet drivakslen. Denne aksel sender ikke drejningsmoment direkte til de to hjul, men i stedet vil den overføre momentet til baghjulene via yderligere to separate akser. Således klares fordelingen af ​ forskellige kræfter til hjulene, der fører til at hjulene får optimale hastigheder igennem sving. Differantielet er et selvregulerende system, der ikke behøver nogen yderligere kontrol.

Skader på differantialet

Når vi taler om om de tænder, tandhjul, lejer og roterende akser, der påvirker hinanden, så har du altid brug for god smøring. Når dette mangler, vil friktionen straks begynde at ødelægge de dele, så du får en meget saftige reparationer, som du sikkert gerne ville undgå at betale for. Derfor bør du smøre ofte, og dette forhindrer også korrosion, der kan forårsage lignende skader på delene.
Utætheder er normalt en almindelig defekt i differential. Selvom differantialet er ret enkel og tilgængelig komponent, har den en tendens til at være meget vanskelig at bytte pakninger på. Nogle pakninger kan du kun nå fra indersiden, hvilket betyder, at du er nødt til at demontere den og åbne den, hvis du opdage olielækage fra den.
Olien i differentialgearenheden holder ikke med tiden. Hvis du ikke udskifter olien i tid, vil den miste sine smørende egenskaber, som vil ødelægge de indre mekanismer.

Sådan fikser du differentieret

Ved mindre skader kan det være værd at erstatte forskellige dele til den. For store skader på huset eller drivakslerne, så det er ikke værd at forsøge at fikse dem. Det er hurtigere og billigere at blot at udskifte hele enheden. Du får også derefter en længerevarende løsning til dit køretøj.
Der er forskellige renovering kits differentialer fra forskellige producenter. Disse består af pakninger og lejer. Reparationssæt starter med en pris på 120 EUR, afhængigt af køretøjet. Disse satser kan dog koste op til hele 1000 EUR til en lastbil.
Når du renovere diffen kræver det god viden og specialværktøj. Det kan koste mellem 750-1300 EUR at få dette fast i en normal bil. Hvis du som en hobby mekaniker gør det, du ønsker denne opgave i stedet så skal du være sikker på at vide, hvad du gør for lige fra starten. Du kan finde rimeligt prissat differentialer for køretøjer fra BMW eller Mercedes til priser så lave som et par hundrede EUR.

Forebyg i stedet for at reparere

En god ting du kan gøre som hobby mekaniker er at bytte olie i diffen i tide. For at udskifte transmission olie kan være en vanskelig opgave nogle gange, fordi det vil få beskidte hænder, tøj og spild nogle gange, men det er ikke altid svært. En liter differentiale olie koster omkring 20 EUR. Et differentieret gear i bilerne sjældent brug for mere end 2,5 liter. Det er altid en god investering.

TOP produkter i kategorien: Bagtøj

  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential MZAB-104 til favorabel pris
    FEBEST | MZAB-104
    137,52 kr. -15% 161,79 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBI BILSTEIN Ophæng, differential 36485 til favorabel pris
    FEBI BILSTEIN | 36485
    60,40 kr. -15% 71,06 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential MAB-CU20DM1 til favorabel pris
    FEBEST | MAB-CU20DM1
    89,95 kr. -15% 105,82 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Skrueprop, akselgear
    FEBI BILSTEIN Skrueprop, akselgear 04516 til favorabel pris
    FEBI BILSTEIN | 04516
    19,09 kr. -15% 22,46 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Rep.sæt. differential
    LuK Rep.sæt. differential 462 0147 10 til favorabel pris
    LuK | 462 0147 10
    1116,39 kr. -15% 1313,40 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential MM-CU5WRR til favorabel pris
    FEBEST | MM-CU5WRR
    381,25 kr. -15% 448,53 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential SAB-B11F til favorabel pris
    FEBEST | SAB-B11F
    108,03 kr. -15% 127,09 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential MM-CU5WRL til favorabel pris
    FEBEST | MM-CU5WRL
    381,25 kr. -15% 448,53 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential HAB-023 til favorabel pris
    FEBEST | HAB-023
    130,23 kr. -15% 153,21 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential HM-DAMP2 til favorabel pris
    FEBEST | HM-DAMP2
    337,19 kr. -15% 396,69 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ophæng, differential
    FEBEST Ophæng, differential NAB-283 til favorabel pris
    FEBEST | NAB-283
    109,88 kr. -15% 129,27 kr.* Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Møtrik, keglehjul
    DT Møtrik, keglehjul 1.15104 til favorabel pris
    DT | 1.15104
    60,59 kr. -30% 86,56 kr.* Spar: 30% Stand:  Helt ny