Gasspjæld potentiometer til din bil

Gasspjæld potentiometer til Top bilmærker
- Gasspjæld potentiometer VW GOLF
- Gasspjæld potentiometer BMW 3-serie
- Gasspjæld potentiometer VW PASSAT
- VW POLO
- Gasspjæld potentiometer BMW 5-serie
- Gasspjæld potentiometer SKODA OCTAVIA
- Gasspjæld potentiometer AUDI A4
- CITROЁN C4
- Gasspjæld potentiometer MERCEDES-BENZ C-klasse
- Gasspjæld potentiometer FORD FOCUS
- Gasspjæld potentiometer FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Gasspjæld potentiometer MERCEDES-BENZ E-klasse
- Gasspjæld potentiometer SKODA FABIA
- Gasspjæld potentiometer AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Gasspjæld potentiometer TOYOTA AYGO
- Gasspjæld potentiometer RENAULT CLIO
- Gasspjæld potentiometer OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er Gasspjæld potentiometer defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Med introduktionen af elektrisk kontrol i biler, kan operationer udføres mere præcist. Fordelen er, at hver kontrolleret del som et resultat heraf optimeres. I området omkring indsugning af luft til blandingen med benzin betyder dette, at mængden af luft kan bestemmes mere præcist. Forbrændingen i cylinderne vil blive mere regulær og økonomisk. Tidligere, var det førerens fod, der afgjorde forbrændingen af blandingen. Positionen på gas pedalen bestemte, hvor meget benzin og luft der blev blandet. At dette ikke var særligt præcist, kan ikke komme som den store overraskelse.
På maskiner med diesel motorer, bliver luftindtaget reguleret af en pumpe. I benzin motorer findes der stadig gas spjæld, der sidder i karburatoren mellem lulftindtaget og benzin indtaget. Ejere af sportsvogne vil vide at hver cylinder har en indsugnings ventil. I stedet for at det foregår igennem et kabel, forgår det i dag ved hjælp fra en indsugnings ventil sensor, der tillader meget mere præcise indstillinger. Opgaven for indsugnings ventil sensoren er, at beregne positionen på pedalen og åbne spjældet. En styreenhed vil forbinde disse data til farten på motoren og omdanne dem til den mængde benzin og luft der er nødvendig til den ønskede acceleration. Så dosen af begge elementer, kan indstilles meget mere præcist. Fordi denne beregning skal laves før hver tænding, kan de forrige data også bruges. Så det siger sig selv, at det er meget mere præcis, end de gamle metoder.
Fejl i dette område kan forventes, da processen sker ekstremt hurtigt og gentages hele tiden. Dog, er fejl sjældne. Kun hvis indsugnings ventil sensoren giver helt forkerte data, bør man overveje at udskifte denne del. Man kan se om den virker som den skal i instrument brættet, hvor der kommer informationer fra en kontrolenhed. Udskiftningsdele er altid billige i vores online butik, hvilket også gælder støddæmpere, varmevekslere (i klimaanlæg), tandremssæt, lednings sæt til tændingen, bolte til topstykket, mm.