ABS blok til din bil

ABS aggregat til Top bilmærker
- ABS blok VW GOLF
- ABS blok BMW 3-serie
- ABS pumpe VW PASSAT
- VW POLO
- ABS blok BMW 5-serie
- ABS blok SKODA OCTAVIA
- ABS pumpe AUDI A4
- CITROЁN C4
- ABS blok MERCEDES-BENZ C-klasse
- ABS blok FORD FOCUS
- ABS pumpe FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- ABS blok MERCEDES-BENZ E-klasse
- ABS blok SKODA FABIA
- ABS pumpe AUDI A6
- PEUGEOT 208
- ABS blok TOYOTA AYGO
- ABS blok RENAULT CLIO
- ABS pumpe OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Er ABS blok defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Dobbeltvirkende sikkerhedsmodul: ABS styreenhed
ABS styreenheden er en vigtig sikkerhedskomponent i bilen. Den styrer det blokeringsfri system, som har til formål at give dig kontrol over bilen under nedbremsning. Dette modul består af en elektronisk og hydraulisk del. Det er temmelig let at komme til med henblik på at fjerne eller udskift om nødvendigt. Men at reperare den er meget dyrt. ABS controller i de fleste biler er også nogle gange kaldet "hydraulisk enhed". Lastbilerne har pneumatisk ABS.
Hvad er ABS?
ABS betyder Anti Blokering System. Det er en sikkerhedsfunktion i de fleste køretøjers bremser. Under nødopbremsninger kan hjulene låses på glatte overflader eller ved høje hastigheder. Så stoppe hjulene med at rulle, og det betyder, at køretøjet glider fremad. Dette sker når føreren begynder at gå i panik, og trykker for hårdt på bremsen i stedet for at lade den glide på, og du øger risikoen for en kollision eller anden form for trafikuheld. ABS blev udviklet for at forhindre dette.
Det aktiverer bremsen på kortere afstande, så hjulene fortsætter med at rotere en lille smule hele tiden. Når jorden er våd, så reducerer ABS bremselængden, men i sne vil det være den modsatte effekt. ABS holder køretøjet styrbare for dig som chauffør, så du kan undgå forhindringer. ABS består af særlige borede eller fortandede ABS ringe med sensorer og en ABS controller, der er parret sammen med bremsesystemet.
Hvordan virker de hydrauliske enheder
Den hydraulisk enhed består af en elektronisk og en mekanisk hydraulisk komponent. Den elektroniske enhed registrerer bevægelse på køretøjet og skifter ABS enheden til overvågningen status, så snart køretøjet bevæger sig hurtigere end 2 km / t. Det er derfor, når køretøjet bremses med meget høj hastighed, og blokere forhjulene, så aktiveres den hydrauliske enhed, hvilket igen frigiver bremsen lidt kortvarigt. Bremserne er normalt frigivet 2-5 gange per sekund, når den aktiveres fra enheden. Den hydrauliske komponent forbundet til hver af bremsen liner via de fire kanaler til rådighed for bremserne. Hydraulikaggregatets elektronisk komponent er flangemonteret. Nogle af de hydrauliske sensorer er loddet direkte til kredsløbskortet. Dette så signalet så kort som muligt.
Almindelige fejl i de hydrauliske enheder
I de fleste tilfælde er det normalt at en defekt vises på advarselslampen på instrumentbrættet, hvis der er fejl i ABS ABS før det rent faktisk bryder sammen. Fejlkoden kan normalt give oplysninger om, hvad der er defekt i ABS enheden. I de fleste tilfælde er det fejl på ABS controller elektronik. Udformningen af den hydrauliske enhed er meget enkel og har meget lidt mekanisk belastning. Elektronik har ikke godt af den tilstødende bremsevæske. Selv en lille lækage kan være tilstrækkelig til at forårsage kortslutninger i kredsløbet og ødelægge komponenterne helt. Vibrationer fra motoren og ABS er andre tegn på, at disse elektroniske komponenter ikke har det godt.
Sådan fikser du en ABS controller
Selv om det er en reel udfordring for rigtige hobby folk at forsøge at løse den hydrauliske enhed, er der også en meget høj risiko for at fejle ved at gøre på egen hånd. Hvis ABS svigter efter en mislykket reparation, så du får ingen garanti fra producenten og producenten påtager sig intet ansvar for hvad der sker. Derfor bør du forsøge at erstatte denne komponent i stedet. Det kommer ikke til at tale om at forsøge at løse denne del.
Komponenterne kan koste mellem 300-1200 EUR, som er ganske dyrt, men helt klart værd at udskifte dem. Brug aldrig brugte dele, når du installerer den nye del, selv om forhandleren giver 24-måneders garanti. Dette skyldes at der er "garantikrav" for nye hydrauliske enheder og ikke brugte eller renoverede dele. Det er også en ekstremt høj risiko for, at brugen af en brugt enhed, fordi du ved aldrig hvad renoveringer der er lavet med den pågældende enhed.
Hydraulikaggregat: kun nye og originale dele
Med en ny ABS styreenhed får du kontrol over bilen tilbage, så den er absolut sin pris værd . Hvis du vil gendanne en hydraulisk enhed helt, skal du investere i køb af en helt ny enhed. Vælg aldrig en producent uden OEM-licens, fordi det betyder en yderst farlig risiko for dig.