0

0.00 kr.

#

Håndbremsebakker (håndbremseklodser) til køretøj

Vælg dit køretøj

med registreringsnummer

Håndbremsebakker (håndbremseklodser) foran og bag - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Håndbremsebakker (håndbremseklodser) fra markedsførende producenter

  • BOSCH Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • FEBI BILSTEIN Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • A.B.S. Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • MAPCO Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • VAICO Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • BREMBO Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • ATE Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • TRW Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her VALEO Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her TOPRAN Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her SWAG Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her METZGER Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her JP GROUP Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her HELLA Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her JAPANPARTS Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • Køb til den bedste pris her DELPHI Håndbremsebakker (håndbremseklodser)
  • OPTIMAL
  • BLUE PRINT
  • ABE
  • ZIMMERMANN

Er Håndbremsebakker (håndbremseklodser) defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Parkere din bil sikkert

Hand bremsebakker (håndbremse) er bestanddele af tromlebremser. I dag er disse komponenter hovedsageligt anvendt af håndbremsen. De sørger for, at din bil holder stille, efter at du har parkeret den. Det er derfor, de også er kendt som "parkeringsbremsen".

Trommel bremsens udviklingen

Indtil slutningen af ​​1960'erne var tromlebremsen standard i bremsesystemer på biler. Selv meget kraftfulde køretøjer som amerikanske "muskel biler" med mange hundrede hestekræfter var stadig udstyret med tromlebremser på alle fire hjul. Tromlebremse havde mange fordele i forhold til konventionelle skivebremser. Som et lukket system, de var meget modstandsdygtig over for fugt og snavs. Bremsevirkning var altid effektiv, takket være den store kontaktflade og dybest set alle kunne lære at vedligeholde dem på deres bil.
Men de havde en stor ulempe: den lukkede konstruktion betyder, at friktionsvarme er videresendt meget langsomt. Overophedede bremser førte til at bremserne hurtigt brød ned. Dette gjorde tromlen bremse ikke længere var sikker til brug i tungere og hurtigere biler.
Et blandet system var almindeligt indtil slutningen af ​​1900-tallet: skivebremser foran og bag tromlebremser. På den måde kunne man distribuerer bremse belastningen på en smart måde. Hovedsageligt stod skivebremserne foran for 70%. Deres selvstændige køle egenskaber gør dem mere velegnede til større belastninger. Resten blev håndteret af de bageste tromlebremser, der hjalp til med at holde køretøjet lige og stabilt, når man bremsede kraftigt.
I dag bruges skivebremser både foran og bag på de fleste køretøjer, herunder små biler. Dette er dels på grund af økonomiske årsager da identiske dele i køretøjer fører til billigere priser på dem. Tromlebremse på den anden side, har en yderligere fordel frem for skivebremser: de kan også anvendes med et normalt bremse kabel. Dette er ikke muligt med en skivebremse. Derfor er tromle bremsen stadig et meget populært valg blandt parkeringsbremser.

Hvordan sfungere håndbremsen (parkering bremsebelægninger)

Håndbremsens kæber (håndbremse puder) er semi-cirkulære dele med fjedrene på på. Kablet til bremsemekanismen bevæger en kile, som skubber de to halvcirkelformede overflader fra hinanden. Dettee presser dem bremsetromlen mod de indvendige vægge. Bremseeffekten opstår fra den påførte friktionskraft. Når du slipper håndbremsen så trækker fjerene de to dele (parkering bremsebelægninger) sammen igen. Man slipper parkeringsbremsen, så at sige.

Parkeringsbremsens slid

Længe siden, da bagtromlebremsen stadig blev brugt som parkeringsbremse og normal bremse så var slitagen meget høj. Hver bremsning involverede at bremseklodserne trykkede mod den roterende bremsetromlen, således blev de konstant nedbrudt. På parkeringsbremserne på den anden side, er det håndbremse delene (håndbremse puder), der presses mod en stationær tromle væg, som derefter blokerer alle potentielle bevægelser. Så hvis håndbremsen ikke anvendes ved høje hastigheder, vil den slides minimal. Sliddet er primært på bremsekablet til bremserne. Det kan strækkes ud over tid og korridere ved forbindelsespunkterne.
Det kan være, at håndbremsen (parkering bremsebelægninger) ikke længere virker på grund af forurening, korrosion eller skader på mekanisme. Det får dem til at trykke konstant mod tromlen under kørslen. Bevis for dette er den øget brændstofforbrug, usædvanlig overophedning ved hjulet eller en skærende lyd fra dem.

Sådan udskiftes håndbremse bakker

Håndbremse bakkerne skal udskiftes på samme måde som de almindelige tromlebremser. Baghjulene skal fjernes, bremsesystemer demonteret bagefter og de slidte elementer udskiftes. Kontroller også bremsetromlen vægtykkelse ved udskiftning bremsesko, selv om den ikke nødvendigvis ser slidt ud.
Ganske ofte er håndbremsen er integreret i bremseskiven. Bremsetromler og bremseskiver udgør en enkelt enhed. Defekte bremsesko skal normalt skiftes ud. Hele bremsesystemet skal rengøres grundigt før du geninstallerer alt. Der bremse rengøring er designet til netop dette formål.

TOP produkter i kategorien: Håndbremseklodser

  • Bremsebakkesæt, parker...
    A.B.S. Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 9182 til favorabel pris
    A.B.S. | 9182
    126,83 kr. -15% 149,21 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Nitte, tromlebremsebel...
    A.B.S. Nitte, tromlebremsebelægning 96287 til favorabel pris
    A.B.S. | 96287
    2,82 kr. -15% 3,32 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    ATE Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 03.0137-0379.2 til favorabel pris
    ATE | 03.0137-0379.2
    246,04 kr. -15% 289,46 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    ATE Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 03.0137-0170.2 til favorabel pris
    ATE | 03.0137-0170.2
    238,20 kr. -15% 280,24 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    BOSCH Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 0 986 487 608 til favorabel pris
    BOSCH | 0 986 487 608
    185,87 kr. -15% 218,67 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    A.B.S. Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 8910 til favorabel pris
    A.B.S. | 8910
    102,25 kr. -15% 120,29 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    LPR Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 04730 til favorabel pris
    LPR | 04730
    98,47 kr. -15% 115,85 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Servomotor, standbrems...
    ESEN SKV Servomotor, standbremse kaliber 96SKV010 til favorabel pris
    ESEN SKV | 96SKV010
    630,34 kr. -15% 741,58 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    BREMBO Bremsebakkesæt, parkeringsbremse S 50 515 til favorabel pris
    BREMBO | S 50 515
    165,81 kr. -15% 195,07 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Nitte, tromlebremsebel...
    TEXTAR Nitte, tromlebremsebelægning 86002200 til favorabel pris
    TEXTAR | 86002200
    179,68 kr. -15% 211,39 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    A.B.S. Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 9262 til favorabel pris
    A.B.S. | 9262
    116,60 kr. -15% 137,18 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Bremsebakkesæt, parker...
    ATE Bremsebakkesæt, parkeringsbremse 03.0137-0305.2 til favorabel pris
    ATE | 03.0137-0305.2
    295,45 kr. -15% 347,59 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny