Vakuumpumpe til bremser til din bil
Bremsesystem vakuumpumpe til Top bilmærker
- Vakuumpumpe til bremser VW GOLF
- Vakuumpumpe til bremser BMW 3-serie
- Tandempumpe VW PASSAT
- VW POLO
- Vakuumpumpe til bremser BMW 5-serie
- Vakuumpumpe til bremser SKODA OCTAVIA
- Tandempumpe AUDI A4
- CITROЁN C4
- Vakuumpumpe til bremser MERCEDES-BENZ C-klasse
- Vakuumpumpe til bremser FORD FOCUS
- Tandempumpe FORD FIESTA
- FORD MONDEO
- Vakuumpumpe til bremser MERCEDES-BENZ E-klasse
- Vakuumpumpe til bremser SKODA FABIA
- Tandempumpe AUDI A6
- PEUGEOT 208
- Vakuumpumpe til bremser TOYOTA AYGO
- Vakuumpumpe til bremser RENAULT CLIO
- Tandempumpe OPEL ASTRA
- CITROЁN C3
Andre Bremser-Reservedele
Er Vakuumpumpe til bremser defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling
Dobbelt bremsekraft med vakuumpumpen
Bremsekraftforstærkeren er en meget enkel, men meget effektiv komponent i det hydrauliske bremsesystem. Det gør brug af det pres, som du bruger på bremsepedalen og fordobler presset på hovedcylinderen. Det har brug for konstant vakuum for dette, og det er her, hvor vakuumpumpen kommer ind i billedet. Det er ikke kun bremsen booster der bliver fodret med vakuum. I moderne motorer, der er også mange andre anvendelser af vakuum, som kan kontrolleres ved hjælp af vakuumpumpen og tilsluttede vakuumtanke, såsom:
- Turboladeren
- Indsugnings kontroll
- Udstrømningsstyresystem
- Kontrol af udstødningsgassens kontraventil
Hvor er vakuumpumpen i bilen?
Vakuumpumpen ligger lige i nærheden bremsen boosteren. Normalt installeret på topstykket. Den er tæt på bremsen booster for at sikre, at så lidt som muligt vakuum forsvinder fra systemet. Bremsekraftforstærkeren er let at finde i motorrummet. Det er den tykke sorte boks monteret på karossen. Bremsepedalen er i kabinen er arbejder sammen med bremsen boosteren. Når du trykker på pedalen åbner en ventil, der lader luft passerer igennem til bremsen boosteren og trykker derefter bremsekraften ned til hovedcylinder stemplet.
Teknisk set, er der forskellige designs til vakuumpumper. Man kan skelne mellem tørre vakuumpumper og våde pumper. Membranen i vakuumpumpen, er en gummimembran, der bevæger sig frem og tilbage for at skabe luftstrømmen. Det ønskede vakuum er dannet ved hjælp af flapper og ventiler. Vådpumpen har en roterende aktuator, som skaber den ønskede vakuum ved hjælp af dens træk.
Vakuumpumpen drives af remskiver, remme, kamme, knaster eller gear. Nogle gange sidder de direkte på topstykke og drives direkte af knastakslen. Det er et faktum, at de der er monteret direkte på topstykket har den fordel, at vakuumpumpen er let smøres med nogle enkle kanaler. Vakuumpumper, der ikke er installeret på topstykket er forsynet med konstant fedtsmøring. Vakuumpumpe drivmekanismen her tendens til at være årsagen til, at bremsen boosteren mister effekt, når motoren er slukket. Jo mere bremsepedalen trykkes i et rullende køretøj, jo mere vakuum forsvinder. Når tryk kompensation med luft forsvinder i vakuum systemet forsvinder bremsekraft forstærkerens kraft. Det forventes, at elektrisk drevne vakuumpumper vil komme i fremtiden. I dag er der elektriske vakuumpumper, der anvendes i hybridbiler, hvilket sikrer maksimal bremsekraft på ethvert tidspunkt.
Fejl
Fejl på vakuumpumpen registrerer du ved ændret tryk, du har brug for at udøve på bremsepedalen, da det øges betydeligt. Selv om virkningen ikke er helt tabt, vil den være klart ringere. Eventuelle ekstra enheder tilsluttet til vakuumpumpen vil også lide, når denne komponent fejler. Moderne køretøjer har en sensor, der registrerer, når vakuumsystemet svigter. Du kan se det i bilens hukommelse. Men før du udskifter vakuumpumpen, skal du først kontrollere vakuum linjerne for utætheder. Undertiden kan problemerne skyldes lækage, der er enklere og billigere at ordne end at skulle udskifte hele vakuumpumpen.
Sådan laver du vakuumpumpen
Vakuumpumper kan normalt ikke repareres, det er bare at bytte den. De er meget lukkede systemer, der ikke kan skilles ad. Under visse omstændigheder er det muligt at rense den med bremse rengøring. Men dette giver kun en midlertidig løsning. Heldigvis er vakuumpumpen let at få adgang til og kan udskiftes med et par enkle håndbevægelser.
Priserne på vakuumpumper
Selv vakuumpumpen er en vigtig og kompleks komponent, så det er stadig temmelig billige at bytte. Selv meget sårbare enheder, der bruges i store dieseldrevne personbiler koster sjældent mere end 250 EUR. Vakuumpumper til små og mellemstore biler koster omkring EUR 50-100. Vakuumpumper med elektriske motorer er meget dyre, men disse komponenter gør det muligt at fjerne pumpe modulet fra den elektriske motor og bare erstatte det i stedet.
TOP produkter i kategorien: Tandempumpe















































