0

0.00 kr.

#

Ladetryksventil (trykomformer) til køretøj

Vælg dit køretøj

med registreringsnummer

Ladetryksventil (trykomformer) - den bedst mulige kvalitet af hvert enkelt produkt

Find Ventil udstødningskontrol fra markedsførende producenter

  • FEBI BILSTEIN Ladetryksventil (trykomformer)
  • MAPCO Ladetryksventil (trykomformer)
  • VAICO Ladetryksventil (trykomformer)
  • TOPRAN Ladetryksventil (trykomformer)
  • SWAG Ladetryksventil (trykomformer)
  • METZGER Ladetryksventil (trykomformer)
  • JP GROUP Ladetryksventil (trykomformer)
  • MEAT & DORIA Ladetryksventil (trykomformer)
  • Køb til den bedste pris her VEMO Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her BLUE PRINT Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her DIEDERICHS Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her MAGNETI MARELLI Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her TRISCAN Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her AKS DASIS Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her PIERBURG Ventil udstødningskontrol
  • Køb til den bedste pris her ERA Ventil udstødningskontrol
  • BUGIAD
  • ASHIKA
  • HERTH+BUSS ELPARTS
  • TRUCKTEC AUTOMOTIVE

Er Ladetryksventil (trykomformer) defekt? » Find fejlen • Reparer • Tips til samling

Styrer indsugningsluften ved hjælp af tryktransduceren

Tryktransducer, også kaldet laddetryksventil nogle gange, er en komponent fundet i motorer med turboladere. Ventilerne styrer luftmængde motoren bliver forsynet med. Dette optimerer forbrændingen og forhindrer motor skader. Der er to typer af tryktransducere.

Tryktransduceren med en turbolader

Tryktransduceren kan kun bruges til at beskytte turbolader og motoren eller aktiv motorstyringen. Udover de kontrolfunktioner så arbejder begge ladetrykventiler dybest set på samme måde.
Jo mere udledning af udstødningsgas Jo mere tryk i turbolader systemet. Uden kontrol så ville en motor turboladers hastigheder fortsætte med at stige, indtil turboladeren svigtede helt. Motoren vil så blive beskadiget af den høje motoromdrejningstal, som den ikke er designet til at klare. Det er her ladetryksventilen eller tryktransducer, kommer ind. De stopper luftstrømmen i ventilerne efter opnåelse af specifik udstødningsgas tryk. Da hjulet mekanisme og turboladeren turbinehjul er forbundet ved hjælp af en fast akse vil det sænke turboladens hastighed, når udstødningsgassens trykket falder. Så mindre luft kommer ind ind og ladetrykket falder.
Trykventilerne anvendes til at beskytte motoren og turboladeren og styres af gummimembraner. De styres udelukkende af det eksterne atmosfæriske tryk. Denne form ladetrykventil kaldes "wastegate".
Hvis ladetrykventilen aktivt er involveret i motorisk kontrol det skal den styres elektronisk. De elektroniske ventiler får deres værdier ved at måle ladetryk, gasspjæld position, og hvor ofte det slår. Desuden målter de indtag lufttemperatur, motortemperatur, aktuelle hastighed og omgivende tryk; alt at for at ladetrykket skal måles så præcist som muligt. Tryktransduceren er præcist styret gennem en elektronisk styret ventil. Dette sikrer, at motoren styres ved et program, der kan reagere for at opnå ideelle forbrænding via hjælp af elektroniske ladetryksventil som så vil arbejde med brændstofindsprøjtning. Dette minimerer brændstofforbruget og maksimerer den tilgængelige præstation i køretøjet.
Begge systemer er altid udstyret med en ekstra udstødningsventil der dræner det løft af ekstreme hastigheder opnås som er alt for høj for turboladeren.

Normalle defekter på ladetryksventilen

Hvis de elektroniske ladetryksventiler ikke arbejde så sender de forkerte signaler fra controlleren. En almindelig årsag til denne fejl er en hård membran, som du kan erstatte under visse omstændigheder. Tryktransducere er meget følsomme for forurening, der kommer på grund af fraværet af luftfiltre, luftlækager i systemet eller forkulning i udstødningen.
Dette kan skyldes olie, som er trængt ind i turboladeren. De elektroniske ventiler har meget komplekse indre mekaniske snegle. Hvis ventilens kontrol fejler så skal komponenten afmonteres. Der er særlige værksteder, der kan forberede denne komponent, under visse omstændigheder. Men udskiftning er den smarteste ide i de fleste tilfælde, når trykket transduceren begynder at fejle.

Sådan fisker du en tryktransducer

Heldigvis er det ganske simpelt at komme til en ladetryksventil. Det er let at få adgang til på de fleste køretøjer og reparationen er, at du erstatte den. I nogle tilfælde kan du omprogrammere den til at arbejde med den aktuelle enhed, der styrer den, men du skal være ekspert for at gøre det, og kende til både hardware og software. Det vigtigste, når du kommer til ladetryksventilen er at fjerne årsagen til fejlen. Disse komplekse komponenter vil naturligvis nedbrydes over tid.
Men nogle gange kan det være en defekt i indsugningssystemet eller turbolader til at være årsagen til svigt af tryktransducer. Hvis oliedråber kommer ind i luftslangen kan turboladeren lave fløjtende høje lyde og se ud som den er blevet ramt af forkulning, eller andre mærkelige fejl, som du skal løse. Ellers vil selv den mest høj kvalitets ventil ikke holde særlig længere.

Mærkes kvalitative tryktransducere for maksimal levetid

Tryktransducer eller ladetryksventil, er rigtige langsigtede komponenter. Du kan forvente, at de første fejl begynder at forekomme i bilen efter ca. 5-8 år eller et kilometertal på over 120 000 km. Først da kommer fejlene som regel på slanger og pakninger. Sådanne skader kan hurtigt laves så tryktransducerne holder endnu længere. Men hvis du har brug for at udskifte den, skal du vælge et mærke med kvalitet varer. Du kan købe pålidelige luftkanaler til rimelige priser. Mærkes dele vil normalt koste mellem 30-80 EUR.

TOP produkter i kategorien: Trykomformer

  • Trykomformer, udstødni...
    PIERBURG Trykomformer, udstødningsstyring 7.02256.04.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.02256.04.0
    285,34 kr. -15% 335,69 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ladetryksstyring, Turb...
    PIERBURG Ladetryksstyring, Turbolader 7.03003.01.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.03003.01.0
    272,64 kr. -15% 320,75 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    MEAT & DORIA Trykomformer, udstødningsstyring 9154 til favorabel pris
    MEAT & DORIA | 9154
    337,92 kr. -15% 397,55 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    SIDAT Trykomformer, udstødningsstyring 83.867 til favorabel pris
    SIDAT | 83.867
    262,05 kr. -15% 308,29 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    MAXGEAR Trykomformer, udstødningsstyring 27-0154 til favorabel pris
    MAXGEAR | 27-0154
    411,68 kr. -15% 484,33 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ladetryksstyring, Turb...
    FAE Ladetryksstyring, Turbolader 56043 til favorabel pris
    FAE | 56043
    443,00 kr. -15% 521,18 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    PIERBURG Trykomformer, udstødningsstyring 7.22796.01.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.22796.01.0
    600,29 kr. -15% 706,22 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    PIERBURG Trykomformer, udstødningsstyring 7.01771.01.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.01771.01.0
    377,43 kr. -15% 444,04 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ladetryksregulatorventil
    PIERBURG Ladetryksregulatorventil 7.28197.16.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.28197.16.0
    340,45 kr. -15% 400,53 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ladetryksstyring, Turb...
    RIDEX Ladetryksstyring, Turbolader 3553P0003 til favorabel pris
    RIDEX | 3553P0003
    232,29 kr. -15% 273,28 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Ladetryksregulatorventil
    PIERBURG Ladetryksregulatorventil 7.01024.02.0 til favorabel pris
    PIERBURG | 7.01024.02.0
    208,33 kr. -15% 245,09 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny
  • Trykomformer, udstødni...
    FEBI BILSTEIN Trykomformer, udstødningsstyring 45698 til favorabel pris
    FEBI BILSTEIN | 45698
    266,66 kr. -15% 313,72 kr. Spar: 15% Stand:  Helt ny